شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران شهروندان ایالات متحده را که ناعادلانه زندانی کرده، آزاد کند

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از جمهوری اسلامی خواست کلیه شهروندان آمریکایی را که به صورت غیرعادلانه در ایران بازداشت شده‌اند سریعا آزاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود با اشاره به گذشت ۱۴ سال از «ربوده شدن» باب لوینسون، مامور بازنشسته اف‌بی‌آی، در ایران گفت: «ما از ایران می‌خواهیم سریعا و در شرایطی امن کلیه شهروندان آمریکا را که به صورت غیر عادلانه در ایران زندانی شده‌اند، آزاد کند.»

پرایس با رد اظهارات برخی منتقدان مبنی براینکه آمریکا برای آزاد کردن شهروندان زندانی خود در ایران به جمهوری اسلامی پول می‌دهد، این گونه اظهارات را «اشتباه» خواند.

پیش از آن، آنتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه آمریکا،‌ نیز در بیانیه‌ای با اشاره به گذشت ۱۴ سال از ربوده شدن باب لوینسون نوشت به خانواده او وعده داده ایران را برای پاسخی که شایسته آن‌ها باشد و برای آزادی تمام آمریکایی‌هایی که ناعادلانه در ایران بازداشت شده‌اند، تحت فشار بگذارد.

لوینسون در اسفند سال ۱۳۸۵پس از پروازی که از دبی به جزیره کیش داشت ناپدید شد.

در فروردین ماه سال۱۳۹۹، خانواده لوینسون در صفحه فیسبوک‌‌ خود خبر درگذشت او را اعلام ‌کرده و خاطرنشان کردند که دلیل مرگ او هنوز مشخص نیست. آنها تاکید کردند که بقیه عمر خود را صرف دادخواهی برای کشته شدن رابرت لوینسون خواهند کرد و همه تلاش خود را می‌کنند تا مقامات ایران را به پای میز محاکمه بکشانند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت: اگر در مورد مساله هسته‌ای ایران، یک استراتژی در پیش بگیریم که با دیپلماسی و تبادل آرا همراه نباشد، این استراتژی شکست خواهد خورد.

او افزود: تلاش‌های آمریکا برای یافتن راه‌های ارتباطی به ایران، کمک می‌کند که فشارها بر جمهوری اسلامی ادامه یابد

ند پرایس با اشاره به نامه ۱۴۰ نماینده کنگره به وزیر خارجه آمریکا که در آن عنوان شده بود در مذاکره با ایران باید علاوه بر مساله هسته‌ای ایران مسائل امنیتی دیگر نیز بررسی شود، گفت: «این نامه و دیدگاه‌هایی که در آن مطرح شده بود از جنبه‌های مهمی منطبق با رویه وزارت خارجه است.»

این نمایندگان از دولت بایدن خواستند ضمن تلاش‌ برای مذاکرات بر سر برجام، در برابر همه تهدید‌های جمهوری اسلامی در منطقه «اقدامی جامع و جدی» اتخاذ کنند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More