شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سایه تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر سر بانک‌های آلمان

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوشته است که این تحریم‌ها از هم‌اکنون بر روی روابط بانک‌های کوچکتر آلمان با تجار ایرانی سایه افکنده است.

در گزارش آژانس فرانس پرس آمده است که بانک‌های وام‌دهنده بزرگ آلمانی از بیم جریمه شدن توسط آمریکا خود را از بازارهای ایران کنار کشیده‌اند اما بانک‌های کوچکتر این کشور به‌ صورت فعالی از فرصت‌های اقتصادی پیش‌آمده پس از توافق هسته‌ای بهره‌مند بوده‌اند.

اکنون با توجه به آغاز دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی و مالی آمریکا علیه ایران، برخی از شرکت‌های آلمانی که با ایران تجارت دارند، می‌گویند که علیرغم این تحریم‌ها و جریمه‌های مربوط به آنها، به روابط اقتصادی خود با ایران ادامه خواهند داد.

پاتریزیا ملفی یکی از مدیران KCI (مرکز بین‌المللی همکاری‌های رقابتی) که توسط شش بانک تعاونی و پس‌انداز در شهر کوچک تاتلینگن آلمان تاسیس شده است به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «ما به دادن خدمات به مشتریان خودمان در ایران ادامه خواهیم داد.»

مدیر این مرکز که برای یاری رساندن به فعالیت‌های بانکی در «بازارهای حساس» مانند ایران و سودان تاسیس شده است، می‌گوید «در سال‌های اخیر ما شاهد افزایش چشمگیری از تعداد شرکت‌هایی بوده‌ایم که از لیست Das (شرکت‌های حاضر در بورس آلمان) و سوئیس از ما تقاضای کمک و راهنمایی کرده‌اند.»

صادرات آلمان به ایران پس از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ تا بیش از ۱۵/۵ درصد افزایش یافت و در سال گذشته به ۲۲ درصد یعنی معادل ۳ میلیارد دلار رسید.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ارزش صادرات آلمان به آمریکا بیش از ۱۱۱/۵ میلیارد دلار در سال گذشته بوده است.

پاتریزیا ملفی اضافه کرده است: «به هر حال ما پیش از ترک بازار ایران، منتظر می‌مانیم که ببینیم این تحریم‌ها تا چه‌اندازه تأثیرگذار هستند.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More