شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سازمان ملل شواهد جنایت‌هایی را که به دستور شورای نظامی میانمار انجام شده جمع‌آوری می‌کند

گروهی از بازرسان سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای، از مردم میانمار درخواست کردند شواهد مستند از جنایت‌هایی را که پس از کودتای یک فوریه ارتش صورت گرفته جمع‌آوری کنند تا علیه فرماندهان ارتش پرونده تشکیل شود.

به گزارش انجمن کمک به زندانیان سیاسی، تاکنون بیش از ۱۸۰ نفر از معترضان به کودتا به دست نیروهای امنیتی میانمار کشته شده‌اند.

در بیانیه نیکلاس کومجیان، رییس گروه بازرسان سازمان ملل، آمده است افراد مسئول در جدی‌ترین جرایم بین‌المللی معمولا کسانی‌اند که در بالاترین جایگاه‌های رهبری قرار دارند؛ آن‌ها به‌صورت فیزیکی مرتکب جرم نمی‌شوند و حتی در محل ارتکاب جرم حضور ندارند.

کومجیان با استناد به این مساله، در ادامه افزوده است: «اثبات مسئولیت آن‌ها نیازمند مدارک مستند گزارش‌های دریافتی، دستورهای صادره و چگونگی تعیین سیاست‌هاست.»

در این بیانیه از مردم خواسته شده است در صورتی که چنین اطلاعاتی دارند، از راه‌های ارتباطی امن و مطمئن مانند اپلیکیشن سیگنال یا حساب پروتون‌میل با بازرسان تماس بگیرند.

در بیانیه توضیح داده شده است بازرسان سازمان ملل اکنون مشغول جمع‌آوری شواهدی‌‌اند که استفاده از قوه قهریه و اقدام‌های مرگبار، دستگیری‌های غیرقانونی، شکنجه، بازداشت و مفقودی افراد را اثبات کند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز سه‌شنبه، استفاده از مهمات جنگی علیه معترضان در میانمار را محکوم کرد و از ارتش خواست به کشتار و بازداشت معترضان پایان دهد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل گروه تحقیق در مورد میانمار، موسوم به سازوکار تحقیقی مستقل درباره میانمار، را در سپتامبر ۲۰۱۸ تشکیل داد تا شواهد جدی‌ترین جرایم و موارد نقض قوانین بین‌المللی در میانمار از سال ۲۰۱۱ به این سو را جمع‌آوری و مستند کند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More