شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سازمان حسابرسی بریتانیا: برگزیت، دولت  ترزا می را به سقوط می‌کشاند

 

سازمان حسابرسی بریتانیا(National Audit Office) هشدار داده است که مشکلات موجود بر سر راه روند خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا، می‌تواند به سقوط دولت ترزا می ختم شود.

روزنامه‌ی دیلی‌تلگراف، امروز پنجشنبه ۲۲تیرماه در گزارشی در این مورد می‌نویسد: «سازمان حسابرسی کشور هشدار داده است که دولت ترزا می، در نبود یک رهبری فعال و پی‌گیرانه ازسوی او، خروج موفقیت‌آمیز بریتانیا را از اتحادیه‌ی اروپا، به خطر انداخته است.

سِر آمیاس مورز (Sir Amyas Morse) از سازمان حسابرسی کشور، در یک دخالت بی‌سابقه از سوی یک مقام کارشناس اقتصادی می‌گوید که دوایر دولتی و وزارت‌خانه‌ها اکنون به حال خود رها شده‌اند، تا هر کدام از آنها، به‌تنهایی با چالش‌های برگزیت روبرو شوند؛ زیرا یک رهبری مصمم و راهبردی مشخص از سوی دولت ترزا می مشاهده نمی‌شود».

آمیاس مورز می‌گوید: «دولت ترزا می می‌تواند در مقابله با این چالش‌ها مانند یک کیک شکلاتی آب بشود. دوایر دولتی به پشتیبانی و راهنمایی بیشتر ازسوی دولت نیاز دارند؛ زیرا برگزیت بزرگ‌ترین چالش بریتانیا از زمان جنگ دوم جهانی تا امروز است».

به گزارش دیلی‌تلگراف، آمیاس مورز اکنون افشا کرده است که دیوید دیویس (David Davis)، وزیر برگزیت درکابینه‌ی خانم می، حتی نتوانسته است یک برنامه‌ی مشخص و تنظیم‌شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا به او ارائه دهد.

آمیاس مورز در این مورد به تلگراف می‌گوید: «دیویس فقط یک توضیح کلی و مبهم از برنامه‌ی کار خود نشان داده است که می‌توان حدس زد چرا».

بنابر ادعای مقامات دولت بریتانیا، این کشور تا ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ باید از اتحادیه‌ی اروپا خارج شده باشد. مذاکرات درباره‌ی این خروج، در هفته‌های اخیر با موانع متعددی روبرو شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More