شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سازمان بهداشت جهانی:تقاضا برای اقلام محافظتی در برابر کرونا ۱۰۰ برابر شده است

 

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرد در پی شیوع ویروس جدیدکرونا، تقاضا برای ماسک، دستکش و دیگر اقلام محافظتی ۱۰۰برابر افزایش یافته که این رخداد باعث بالا رفتن قیمت و ایجاد اختلال «شدید» در تامین کالا شده است. 

گبریسوس روز جمعه ۱۸ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران در ژنو گفت: «شرایط با استفاده گسترده از تجهیزات محافظتی شخصی که با مراقبت از بیماران ارتباطی ندارد، وخیم شده است.»

او افزود: «تقاضا ۱۰۰ برابر از حالت عادی بیشتر شده و قیمت‌ها تا ۲۰ برابر بالا رفته است.»

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد برای تضمین تامین اقلام برای افراد نیازمند با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان گفت‌وگو کرده است.

گبریسوس همچنین گفت اقداماتی مانند احتکار کالا با هدف بالا بردن قیمت دور از انتظار نبوده و خواستار همبستگی بخش‌ دولتی با بخش خصوصی در زمینه تامین کالا شد. 

شیوع ویروس جدید کرونا از شهر ووهان چین در سراسر این کشور تاکنون بیش از ۶۰۰  قربانی گرفته و افزون بر ۳۱ هزار نفر را آلوده کرده است.

این ویروس تاکنون در خارج از مرزهای چین، دست‌کم دو کشته داشته که یکی در هنگ‌کنگ و دیگری در فیلیپین بوده است. تعداد ۲۵ کشور تاکنون شیوع این ویروس را تایید کرده‌اند.

گبریسوس همچنین گفت علی‌رغم کاهش موارد گزارش‌شده از آلودگی به کرونا در چین طی دو روز گذشته، سازمان بهداشت جهانی مراقبت‌های لازم را اعمال می‌کند.

او هشدار داد: «ارقام ممکن است دوباره بالا رود.»

گبریسوس پیشتر خواستار تخصیص ۶۷۵ میلیون دلار اعتبار برای مقابله با شیوع کرونا شده بود.

در همین حال، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، اعلام کرد تاکنون مورد مشکوکی از آلودگی به ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.

او گفت: «موارد مشکوک به کرونا و بیماری‌های تنفسی هر روز وجود دارد. تاکنون جواب آزمایش همه افراد مشکوک منفی بوده و هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا تا امروز (جمعه) در کشور نداشته‌ایم.»

او همچنین گفت ۵۷ دانشجوی ایرانی بازگشته از ووهان سالم بوده و قرار است روز شنبه از آن ها آزمایش کرونا گرفته شود.

جهانپور درباره بازگشت سایر ایرانیان مقیم چین یا ووهان به ایران نیز گفت: «در شهر ووهان حدود ۸۰ ایرانی مقیم بودند، هواپیما برای بازگشت همه آنها فراهم بود اما به جز این ۵۷ نفر، بقیه ایرانیان مقیم این شهر تمایلی برای بازگشت به ایران نداشتند.»

با وجود اینکه مقام‌های ایران تاکنون آلودگی هیچ کسی به ویروس کرونا را در این کشور تایید نکرده‌اند، برخی کاربران در رسانه‌های اجتماعی درباره امکان پنهانکاری حکومت درباره این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More