شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سارا سندرز، از یاران نزدیک ترامپ، کاخ سفید را ترک می کند

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، از اواخر ماه میلادی جاری از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد تا فعالیت خود را در ایالت آرکانزاس متمرکز کند که خاستگاه سیاسی اوست.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه ۲۳ خرداد در توئیتر نوشت: «[همکار] فوق‌العاده ما، سارا سندرز کاخ سفید را ترک خواهد کرد و در اواخر ماه، به خانه‌اش در ایالت آرکانزاس خواهد رفت.»

این در حالی است که سارا سندرز یکی از یاران نزدیک ترامپ به شمار می‌رود که در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ هم در کنار او بود. رییس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرده است که سندرز روزی نامزد مقام فرمانداری ایالت آارکانزاس شود. ترامپ نوشت: «او [در این مقام] فوق‌العاده خواهد بود.»

این ابراز امیدواری رییس جمهوری آمریکا در حالی است که پیشتر مایک هاکبی، پدر سارا سندرز، فرماندار ایالت آرکانزاس بوده است.

با این حال، ترامپ از کسی به‌عنوان سخنگوی آینده کاخ سفید و جانشین سارا سندرز نامی نبرده است؛ مقامی که به دلیل نزدیکی به رییس جمهوری آمریکا و همچنین ارتباط گسترده آن با رسانه‌ها، مقام مهمی به‌شمار می‌رود.

سارا سندرز که در شهر کوچک هوپ در ایالت آرکانزاس به دنیا آمده، از همان ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ وارد کاخ سفید شد. او در ابتدا معاون شان اسپایسر، سخنگوی پیشین کاخ سفید بود و در ژوئیه ۲۰۱۷ جانشین او شد.

او در سال ۲۰۱۶ نیز پیش از آن که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ بپیوندد، مدیر کارزار انتخاباتی پدرش در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان بود.

سارا سندرز از زمانی که در کنار دونالد ترامپ بوده، همیشه مخصوصا در سخت‌ترین برهه‌ها از رییس جمهوری آمریکا حمایت کرده است.

او حتی گاهی سخنانی جنجالی درباره رییس جمهوری آمریکا زده است. به عنوان نمونه، چند ماه پیش به یک شبکه تلویزیونی متعلق به مسیحیان آمریکا گفت که «خدا می‌خواست دونالد ترامپ رییس‌جمهور شود».

ترامپ ساعاتی پس از آن که خبر کناره‌گیری سارا سندرز را اعلام کرد، در توئیتر درباره او نوشت: «ما چیزهای زیادی را با هم پشت سر گذاشتیم.»

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد که تلاش می‌کند تا سارا سندرز را برای نامزدی مقام فرمانداری ایالت خود متقاعد کند.

سارا سندرز هم پس از انتشار این خبر، بدون آن‌که دلیل کناره‌گیری از سخنگویی کاخ سفید را اعلام کند، بار دیگر از رییس جمهوری آمریکا حمایت کرد. او گفت «هر دقیقه» کار کردن در این مقام را دوست داشته و همکاری با ترامپ برای او موجب «افتخار» بوده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More