شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
امتناع از رقص با شکنجه و تراشیدن سر مجازات شد

زن پاکستانی نرقصید، کتک خورد و سرش را تراشیدند

زنی پاکستانی مدعی است شوهرش از او درخواست کرده مقابل دوستانش برقصد و وقتی با پاسخ منفی روبه‌رو شده، او را کتک زده و سرش را تراشیده است.

به گزارش ایندیپندنت، اسما عزیز، اهل لاهور، ماه گذشته ویدیویی را روی رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد که او را با صورتی کبود و سری تراشیده نشان می‌داد.

در این ویدیو، اسما شوهرش، میان فیصل، را متهم کرد که پس از شنیدن جواب منفی به درخواست رقصش، او را شکنجه‌ کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، اسما عزیز گفت: «لباس‌هایم را جلوی چشم کارگرهایش از تنم کند. کارگرهایش نگه‌ام داشتند تا او موهایم را بتراشد و بسوزاند. لباس‌هایم خون‌آلود بود. دست‌و‌پاهایم را به لوله‌ای بسته و از پنکه سقفی آویزانم کرده بود. تهدیدم کرد که مرا برهنه دار می‌زند.»

طبق گزار‌ش‌ها، میان فیصل ــ که اتهام شکنجه را رد کرده است ــ و یکی از کارگرها در بازداشت به سر می‌برند.

اسما در این ویدیو گفت که به پلیس مراجعه کرده است اما مامورها شکایتش را پشت گوش انداخته‌اند. به گزارش رسانه‌های محلی، شوهر این زن و کارگرش فقط وقتی پای وزیر کشور به قضیه باز شد و پس از اطلاع از ماجرا، دستور پیگیری و رسیدگی داد، دستگیر و بازداشت شدند.

پلیس ادعای هرگونه اهمال و تاخیر را رد کرده و مدعی است از ورود آن‌ها به خانه این زوج جلوگیری شده بود.

سازمان عفو بین‌الملل جنوب آسیا در واکنش به این خبر، توییت کرد: «در حالی‌که از اقدام سریع و قاطع در برابر شکنجه اسما عزیز خشنودیم، در کمال ناامیدی متوجه شده‌ایم که گزارش‌های خشونت علیه زنان رشد هشداردهنده‌ای داشته است. برای حمایت از زنان تغییر ساختاری ضروری است. نمی‌شود فقط مورد به مورد اقدام کرد.»

 

 

 

شوهر این زن مدعی است که همسرش تحت تاثیر مواد مخدر بوده و خودش موهایش را از ته زده است و او هم، که مواد مخدر مصرف کرده بود، فقط کمکش کرده است تا موهایش را بزند.

این اتفاق در رسانه‌های اجتماعی نیز خشم عمومی را برانگیخته است. صنم سعید، خواننده پاکستانی، در صفحه‌ توییترش نوشت: «بالاخره کِی بعضی از شما می‌خواهید معنی رضایت را بفهمید؟»

در گزارش سال ۲۰۱۷ سازمان ملل از شاخص نابرابری جنسیتی، که کشورها را بر مبنای سطح تبعیض جنسیتی در سلامت جنسی، توانمندسازی و وضعیت اقتصادی رتبه‌بندی می‌کند، پاکستان میان ۱۸۹ کشور جهان در جایگاه ۱۳۳ ایستاده بود.  

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More