شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رییس گروه اقدام ایران به خاورمیانه می‌آيد

برایان هوک، رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا برای دیدار با متحدان اصلی خود به خاورمیانه سفر می کند.

مشاور ارشد دونالد ترامپ در این سفر قرار است دیدارهای دوجانبه‌ای با عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، عمان و بحرین داشته باشد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده هدف از این سفر را گفت‌وگو درباره «تجاوزهای ایران در منطقه از جمله حمله اخیر به دو نفتکش در دریای عمان» اعلام کرده است.

قرار است در این دیدارها، اطلاعات امنیتی بیشتری در خصوص «تهدیدهای حال حاضر ایران در منطقه» به مقام‌های کشورهای یاد شده ارائه شود.

ساعاتی قبل از سفر به منطقه خلیج ‌فارس، هوک روز چهارشنبه ۲۹ خردادماه در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در کنگره این کشور، از «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» دفاع کرد.

رییس گروه اقدام ایران با موثر خواندن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت که تحریم‌ها و فشارها، توان ایران برای «‌بی‌ثبات‌سازی منطقه»‌ را کاهش داده است.

با این حال، هوک از تصمیم آمریکا برای ارسال نیروی نظامی بیشتر به منطقه هم دفاع کرد و گفت: «نگرانی نظامی ما هنوز رفع نشده است و آمریکا می‌خواهد تهدیدها را به عقب براند.»

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بر تعهد این کشور در زمینه همکاری با متحدانش در منطقه با هدف حفاظت از آزادی حمل‌ونقل و مقابله با تهدیدهای ایران در زمینه تجارت و حمل‌ونقل بین‌المللی تاکید شده است.

مشاور ارشد رییس‌جمهوری آمریکا با متهم کردن ایران به حمله علیه نفتکش‌ها تاکید کرد که کشورهای منطقه در قبال این حملات حق دفاع از خود را دارند.

همزمان با سفر هوک به منطقه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۳۰ خرداد از سرنگونی یک فروند « پهپاد آمریکا» در آسمان ایران خبر داد.

این در حالی است که سخنگوی سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا، اعلام کرده که امروز هیچ هواپیمای ایالات متحده در آسمان ایران حضور نداشته است.

برایان هوک همچنین ۲۷ ژوئن، ششم تیرماه به پاریس، پایتخت فرانسه سفر خواهد کرد تا در دیدار با مقام‌های بریتانیا، آلمان و فرانسه در خصوص موضوعاتی مرتبط با حکومت ایران گفت‌وگو کند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More