شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ریچارد راتکلیف در گفت‌وگو با «ایران‌اینترنشنال» از تحویل دو نامه به سفارت ایران در لندن خبر داد

 

ریچارد راتکلیف همسر نازنین زاغری از تحویل ۲ نامه به سفارت ایران در لندن و همچنین درخواست دیدار با عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران خبر داد.

ریچارد راتکلیف همسر نازنین زاغری در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال در روز چهارشنبه دوم اسفندماه، در خصوص محتوی نامه‌های تحویل داده شده به سفارت جمهوری اسلامی ایران، گفت: نامه‌های متفاوتی امروز به سفارت ایران در لندن ارائه دادم که نخستین نامه‌ی من درخواست دیدار با آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران برای پیگیری وضعیت نازنین زاغری است.

راتکلیف همچنین در خصوص جزئیات دومین نامه‌ی خود به سفارت جمهوری اسلامی ایران افزود که این نامه نیز در مورد «درخواست عفو بین‌الملل برای آزادی نازنین زاغری» است.

او همچنین از درخواست دیدار خود با عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همزمان با سفر او به لندن خبر داد و گفت: «قصد من استفاده از این موقعیت برای دیدار با عراقچی به عنوان معاون وزیر امور خارجه ایران به منظور پیگیری وضعیت نازنین زاغری است».

 

 

 

 

  • تجمع  اعتراضی در لندن نسبت به زندانی شدن نازنین زاغری؛ هم‌زمان با سفر عراقچی

همزمان با ورود عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، بنا به در خواست سازمان عفو بین‌الملل، صبح روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه (۲۱فوریه)، تجمعی در اعتراض نسبت به بازداشت نازنین زاغری، در مقابل سفارت ایران در لندن برگزار شد.

عباس عراقچی برای دیدار با مقامات بریتانیایی به انگستان سفر کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل گزارش داده که شرکت کنندگان در این تجمع که با هماهنگی این نهاد حقوق بشری صورت گرفته، با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر آزادی نازنین زاغری، شهروند ایرانی- بریتانیایی، نسبت به زندانی شدن او اعتراض کردند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز ، با  انتشار بیانیه‌ای که   روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در وبسایت رسمی خود منتشر کرده، خواستار تجمع اعتراضی برای نازنین زاغری، همزمان با ورود معاون وزیر خارجه ایران شده است.

آقای راتکلیف در این تجمع حضور خواهد داشت و تلاش خواهد کرد تا چندین نامه‌ را که اشخاص حامی سازمان عفو بین‌الملل برای نازنین نوشته و پیش از این به زندان اوین ارسال شده بوده ولی مقامات زندان از دریافت آن‌ها سرباز زده بودند، را به عراقچی تحویل دهد.

این تجمع ساعت ۹:۳۰ روز چهارشنبه، ۱۳ اسفندماه (۲۱ فوریه) همزمان با ورود عباس عراقچی، معاون بین‌الملل وزیر خارجه ایران به لندن و در مقابل سفارت ایران برگزار شده است.

 

 

سازمان عفو بین‌الملل، در بیانیه خود خواستار فوری  آزادی نازنین شده است.

تا کنون بیش از یکصد هزار نفر، چالشی را که توسط سازمان عفو بین‌الملل برای آزادی نازنین راه‌اندازی شده امضا کرده‌اند.

کیت الن، مدیر سازمان عفو بین‌الملل در بریتانیا گفت: «عباس عراقچی باید با ریچارد راتکلیف رو‌در رو گفت‌وگو کند و  توضیح دهد که چرا نازنین با دادگاهی ناعادلانه در پشت میله‌های زندان قرار دارد».

او افزود: «ما همواره گفته‌ایم که نازنین نمی‌بایست حتی لحظه‌ای در زندان باشد، چه رسد به پنج سال».

به گفته او نازنین باید در اولین فرصت آزاد شود، و اجازه یابد تا به همراه دختر کوچکش با اولین پرواز به بریتانیا بازگردد».

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز پیش از این در دیداری که از تهران داشت در خصوص آزادی نازنین با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کرده بود ولی با گذشت چند ماه ظاهرا این گفت‌وگو بی‌نتیجه بوده است.

نازنین زاغری بیش‌از یک‌‌سال و نیم پیش به همراه‌ کودک دوساله‌اش و برای دیدار با خانواده و گذراندن تعطیلات نوروزی، به ایران سفر کرد ولی روز ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ و در هنگام خروج از ایران، در فرودگاه امام خمینی تهران، ازسوی نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت شد. نازنین زاغری ۳۹ ساله و کارمند بنیاد خیریه رویترز بوده که پس از سفر به ایران در دادگاهی ناعادلانه، به اتهام «تلاش علیه امنیت ملی » در سال ۲۰۱۶ به پنج سال زندان محکوم شده است.

نازنین زاغری در این مدت به بیماری‌های جسمی و روانی بسیاری دچار شده و از این بابت رنج می‌برد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More