شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رویترز: چین ترجیح می دهد تیک‌تاک در آمریکا ممنوع شود

رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد چین با فروش دارایی های تیک‌تاک در آمریکا مخالف است و ترجیح می‌دهد به جای آن اپلیکیشن تیک‌تاک در آمریکا بسته شود.

به گفته این منابع، مقامات چین معتقدند «فروش اجباری» تیک‌تاک باعث تضعیف چین و شرکت بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، در برابر آمریکا می شود.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، ماه گذشته تهدید کرد که اگر تیک تاک به فروش نرسد آن را در ایالات متحده ممنوع می کند، بایت‌دنس برای فروش تیک تاک با خریداران احتمالی مانند مایکروسافت و اوراکل وارد مذاکره شد.

ترامپ تا اواسط ماه سپتامبر به بایت‌دنس مهلت داده که تیک تاک را بفروشد.  

بایت‌دنس در بیانیه‌ای به رویترز گفته است که دولت چین هرگز به این شرکت دستور نداده که تیک‌تاک را در آمریکا یا بازار دیگری ببندد.

دو نفر از منابع آگاه به رویترز گفته‌اند چین برای به تاخیر انداختن هرگونه قراردادی با بایت‌دنس مایل است در فهرست فن‌آوری‌هایی که برای صادرات نیازمند تایید دولت چین هستند تغییراتی ایجاد کند. گفته می شود الگوریتم‌های مهم تیک‌تاک در این فهرست قرار می گیرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت آمریکا در ارتباط با تیک تاک دارد از مفهوم امنیت ملی سوء‌استفاده می‌کند و از واشینگتن خواست «ظلم کردن به شرکت‌های خارجی» را متوقف کند.

ماه گذشته ترامپ با صدور دو فرمان اجرایی بایت‌دنس را ملزم کرد که دارایی‌های تیک‌تاک در آمریکا را بفروشد و یا اینکه استفاده از این اپلیکیشن در ایالات متحده ممنوع شود.

تیک‌تاک در بین نوجوانان آمریکایی محبوبیت بسیار بالایی دارد و در ایالات متحده حدود صد میلیون کاربر فعال دارد.

مقامات آمریکایی به بحث امنیت و رعایت حریم خصوصی در تیک‌تاک انتقاد دارند و می‌گویند این احتمال وجود دارد که اطلاعات کاربران در اختیار دولت چین قرار بگیرد.

در مقابل تیک‌تاک تاکید کرده است از هیچ‌گونه دستوری برای در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران خود پیروی نخواهد کرد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More