شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روسیه خواستار تحویل اسلحه سنگین مخالفان اسد در غوطه شرقی شد

 

منابع سوری از بمباران شدید شهرک دوما در غوطه شرقی توسط جنگنده‌های رژیم سوریه خبر دادند. این در حالی است که روسیه اعلام کرده که از مخالفان اسد در دوما، تسلیم اسلحه سنگینشان را درخواست کرده است.

به گزارش تلویزیون اسکای‌نیوز عربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز شنبه هجدهم فروردین‌ماه، اعلام کرده است که به نسخه‌ای از درخواست روسیه دست یافته که در آن از پیکارجویان جیش‌الاسلام، خواسته شده تا سلاح خود را ظرف سه روز تحویل بدهند.

در مقابل تسلیم سلاح از سوی جیش الاسلام، روسیه ضمانت خواهد کرد که جنگنده‌های ارتش دولتی سوریه، بمباران خود علیه شهرک دوما را متوقف کنند و همچنین، ارتش سوریه به مواضع قبلی خود در خارج از دوما عقب‌نشینی کند.

بر اساس پیش‌نویس درخواست ارتش روسیه، جیش‌الاسلام، سپس سلاح سبک خود را نیز تسلیم خواهد کرد. مسکو پیشنهاد داده است که پس‌از نحویل سلاح مخالفان، روسیه برای تشکیل پلیس محلی در دوما فراخوان بدهد تا علیه داعش و النصره مبارزه کنند.

در همین حال، سرلشکر یوری یفتوشنکو، رئیس مرکز آشتی در سوریه، گفت: «ما به گفت‌وگوهای خود با فرماندهان جیش‌الاسلام که دوما را در کنترل خود دارند، جهت خروج پیکارجویان این گروه به همراه خانواده‌هایشان از این شهر، ادامه می‌دهیم».  

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در گزارشی از دوما، خبر داد که این شهر ظرف ساعات گذشته، توسط جنگنده‌های ارتش دولتی به‌شدت مورد حمله قرار گرفته است که درپی آن، ۸ غیرنظامی کشته شده‌اند.

منابع سوری روز جمعه هفدهم فروردین‌ماه، از کشته‌شدن ۴۰ غیرنظامی در شهرک دوما در غوطه شرقی خبر داده بودند.

درپی حمله ارتش دولتی سوریه به شهرک دوما در نزدیکی دمشق، تاکنون بیش از ۵۰هزار نفر،  از جمله شماری از مخالفان مسلح اسد به همراه خانواده‌هایشان، این شهر را به سمت ادلب ترک کرده‌اند.  

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More