شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روسیه، آمریکا را به «قاچاق نفت» در شرق سوریه متهم کرد

 

ارتش روسیه در واکنش به اظهارات اخیر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، با انتشار تصاویر ماهواره‌ای، واشنگتن را به «قاچاق نفت» در سوریه متهم کرد. سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که این تصاویر نشان می‌دهد نفت سوریه، پیش و پس از شکست گروه دولت اسلامی (داعش)، تحت حفاظت سربازان آمریکایی به خارج از سوریه صادر می‌شده است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز شنبه ۴ آبان، با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: «تصاویر اطلاعاتی فضایی نشان می‌دهد که نفت، پیش و پس از شکست داعش در شرق رود فرات، به طور عمده برای پالایش در خارج از سوریه در تانکرها بارگیری می‌شده است.»

در این بیانیه همچنین آمده که این تانکرها «تحت حفاظت نظامیان آمریکا و شرکت‌های خصوصی آمریکایی، به صورت قاچاق به خارج هدایت می‌شوند. در صورت حمله به این تانکرها، نیروهای ویژه آمریکا و جنگنده‌های آمریکایی برای محافظت از آنها فورا وارد عمل می‌شوند.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، استخراج این نفت نیز با کمک تجهیزاتی از سوی «شرکت‌های غربی و با دور زدن همه تحریم‌های آمریکا» صورت گرفته است.

روسیه این درآمد را ماهانه بیش از ۳۰ میلیون دلار تخمین زده است.

این بیانیه وزارت دفاع روسیه پس از اعلام تصمیم واشینگتن مبنی بر حفظ حضور نیروهای آمریکایی در اطراف مناطق نفتی شرق سوریه منتشر شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، پیشتر اعلام کرده که تعداد کمی‌ از نیروهای آمریکایی به ‌منظور حفاظت از میادین نفتی در سوریه باقی خواهند ماند.

همچنین مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت که این کشور تصمیم دارد اقداماتی را در آینده نزدیک برای تقویت مواضع خود در منطقه دیرالزور به منظور عدم دستیابی تروریست‌های گروه دولت اسلامی به میادین نفتی اتخاذ کند.

او گفت که آمریکا در حال بررسی این موضوع است که چگونه نیروها «برای تضمین امنیت میادین نفتی» به این منطقه اعزام شوند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More