شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رهبران کره‌شمالی و کره جنوبی در مرز دو کره دیدار می‌کنند

 

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این رئیس‌جمهور کره جنوبی قرار است بامداد روز جمعه (به وقت ایران) در مرز دو کره دیدار کنند.

به گزارش رویترز در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت، این دیدار تاریخی میان رهبران دو کره در مرز دو کشور و در «کاخ صلح» در منطقه «پانمون‌جون» کره جنوبی برگزار خواهد شد.  

به گفته رئیس دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی، رهبر کره شمالی ساعت ۹ صبح به وقت محلی از مرز عبور کرده و پس از آن گفتگوهای رسمی بین دو رهبر از ساعت ۱۰:۳۰ شروع خواهد شد. گارد افتخاری کره جنوبی از دو رهبر در محل برگزاری نشست استقبال رسمی خواهد کرد.

این گفتگوها بر خلع سلاح هسته‌ای و نیز دستیابی به صلح دائمی متمرکز خواهد بود و انتظار می‌رود هیاتی از مقامات بلندپایه نظامی نیز رهبر کره شمالی را در این گفتگوها همراهی کنند.

هیات دیپلماتیک همراه رهبر کره شمالی ۹ نفر، شامل خواهر کیم جونگ اون، وزیر دفاع، رئیس ستاد ارتش و نیز رئیس پیشین اطلاعات این کشور خواهند بود.

هیات دیپلماتیک کره جنوبی نیز ۷ نفر از جمله وزیران دفاع و امور خارجه خواهند بود.

پس از نشست، دو رهبر با هم در مراسم صرف ناهار شرکت خواهند داشت و به دنبال آن و در بعدازظهر همان روز به طور مشترک درختی را به نشانه «سمبل صلح و پیشرفت» خواهند کاشت. دو رهبر سپس طی مراسمی این درخت را با آبی که از دو رودخانه از هر دو کره تهیه شده، آبیاری خواهند کرد.

در پایان این دیدار، رهبران کره شمالی و جنوبی ضمن امضای یک پیمان‌نامه، به طور مشترک بیانیه‌ای را منتشر خواهند کرد.

کیم جونگ اون و مون جائه این پس از صرف شام با هم به تماشای فیلم «بهار یک» خواهند نشست.

دیدار رهبران دو کره شمالی و جنوبی پس از بیش از یک دهه و با در نظر گرفتن تشدید تنش‌های ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ، حائز اهمیت فراوانی است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More