شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رقیب نتانیاهو می‌گوید هیچ نواری مرتبط با رابطه جنسی در مورد او وجود ندارد

ژنرال بنی گانتز، رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل وجود هر نواری مرتبط با رابطه جنسی از او را رد کرده است.

بنی گانتز اصلی‌ترین رقیب بنیامین نتانیاهو برای پست نخست‌وزیری در انتخابات چهار هفته دیگر اسرائیل این سخنان را روز جمعه در یک نشست خبری بیان کرد. یک روز پس از انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تلفن همراه او را هک کرده است.

گفته می‌شود بنی گانتز پنج هفته پیش و در جریان کارزار انتخاباتی، از سوی دو مقام امنیتی اسرائیل در جریان ماجرای هک شدن تلفن همراهش قرار گرفته است. این دو مقام امنیتی به بنی گانتز گفته بودند که جمهوری اسلامی ایران محتوای تلفن همراه او را در اختیار دارد.

با اینکه سازمان امنیت داخلی اسرائیل نسبت به دخالت خارجی در انتخابات اسرائیل هشدار داده بود، اما گفته تلفن همراه اصلی‌ترین رقیب بنیامین نتانیاهو حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ نبوده است.

بنی گانتز که چهار سال رئیس ستاد ارتش بود، ماه گذشته با تشکیل حزبی تازه به عرصه سیاسی قدم گذاشت و در اتحاد با یک حزب دیگر ائتلافی موسوم به «آبی سفید» تشکیل داد. او که بخت قابل توجهی در انتخابات پیش رو دارد با دو چالش روست. 

حدود دو هفته پیش روزنامه «هایوم» در گزارشی ادعا کرده بود که بنی گانتز زنی را مورد آزار جنسی قرار داده بود. در پی آن بنی گانتز در اعتراض به سردبیر و گزارشگر این نشریه، گفت آن دو ۲۷۶ هزار دلار دریافت کرده‌اند تا گزارش‌های دروغین علیه او بنویسند.

طرح اتهامات جنسی در جریان مبارزات انتخاباتی هر چند اثبات نشود محبوبیت این نامزد را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد. 

چالش جدی‌تر او به موضوع اخیر برمی‌گردد. در صورت دسترسی ایران به محتوای تلفن همراه او، این موضوع به منزله بی‌احتیاطی از سوی یکی از مقام‌های ارشد امنیتی تلقی می‌شود و شانس او در انتخابات پیش رو را تحت الشعاع قرار خواهد داد. 

گرچه ایران هنوز به انتشار گزارش مربوط به هک تلفن همراه نامزد پست نخست وزیری اسرائیل واکنش نشان نداده اما پیش از این مقام‌های اطلاعات جمهوری اسلامی از نفوذ اطلاعاتی در اسرائیل سخن گفته بودند. 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More