شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رزمایش موشکی آمریکا و کره جنوبی در پاسخ به پیونگ‌یانگ

 

مقامات رسمی ارتش کره جنوبی روز گذشته اعلام کردند : «در پاسخ به تحریکات نمایشی کره شمالی، امریکا و سربازان کره جنوبی نیز موشک‌هایی با برد زیاد را به محدوده آبهای کره جنوبی شلیککردند».

به گفته‌ی ارتش هشتم آمریکا پرتاب این موشک‌ها نشان دهنده اتحاد آمریکا و کره جنوبی در مقابل کره شمالی است .

 

 

 

 

به گزارش آسوشیتدپرس،‌آزمایش اولین موشک بالستیک میان قاره‌ای با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط  کره شمالی حاکی از آن است که در حال حاضر آمریکا با خطر جدی از سوی این کشور تهدید  می‌شود.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پس از پرتاب موشک خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «این یک هدیه برای یانکی‌های آمریکایی است». آمریکا پس از دریافت این پیام از سوی کره شمالی خواستار یک عکس‌العمل جهانی درمقابله با این تهدید شد.

با پرتاب موشک از سوی کره شمالی به سمت آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نیز از شورای امنیت سازمان ملل درخواست  تشکیل جلسه اضطراری کردند که  این جلسه امروز برگزار خواهد شد.

پیش از این کره شمالی موشک‌هایی با برد کوتاه و متوسط را به‌نمایش گذاشته بود اما هیچکدام از آنها قادر به رسیدن به ایالات متحده نبودند.

ریکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا قول داد اقدامات قوی‌تری را در مقابل کره شمالی انجام خواهد داد. او گفت: برخورد جهانی برای مقابله با این تهدید جهانی، لازم است.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این مطلب در روز چهارم ژوئیه روز استقلال آمریکا  تصریح کرد: «هر کشوری که به کره شمالی به صورت اقتصادی یا نظامی کمک کند یا به پاسخ‌های شورای امنیت بی تفاوت باشد در حقیقت به یک رژیم خطرناک  کمک می‌کند».  

گفته‌های تیلرسون در حقیقت نشانگر اثبات خبر پرتاب موشک‌های قاره‌پیما و پیشرفت تکنولوژی موشکی کره شمالی بوده است.

متخصصان امریکایی در روز سه‌شنبه تایید کردند که آخرین موشک پرتاب شده کره شمالی یک موشک قاره پیما با برد بلند بوده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More