شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رایزنی‌های آمریکا برای متقاعد کردن کشورها به تحریم نفتی ایران

 

برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به هند سفر کرده است تا در مورد کاهش واردات نفت ایران به این کشور مذاکره کند، اما به نظر می‌رسد هند با پیشنهادی دیگر به دنبال درخواست معافیت از تحریم‌هاست تا بتواند از ارزانی نفت ایران بهره ببرد.

برایان هوک که به همراه فرانسیس فنون، معاون منابع انرژی وزیر امور خارجه در بیست و یکم مهر ماه عازم هند شد، برنامه داشت با همتایان خود در مورد متوقف کردن واردات نفت ایرانی صحبت کند.

به گزارش روزنامه‌های محلی هند مسائل مربوط به توسعه بندر چابهار با حضور شرکتهای هندی نیز دیگر موضوع صحبت‌های برایان هوک با مقامات هندی بود.

روزنامه استیستمن هند گزارش داده است که هند از آمریکا خواسته است مراودات تجاری در بند چابهار را در تحریم‌ها در نظر نگیرد. این بندر یک راه دسترسی حیاتی به افغانستان است که از پاکستان گذشته و برای هندوستان اهمیت بالایی دارد.

به گزارش این روزنامه، شرکت نفت هند و شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی منگالور تا کنون برای ماه نوامبر که سری جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعمال می‌شوند با ایران قرارداد نفتی بسته‌اند. با اینکه آمریکا اعلام کرده است که از ۱۳ آبان ماه تحریم‌های نفتی را اعمال کرده و هر گونه مراوده تجاری نفتی با ایران را مجازات می‌کند، این شرکت‌ها در مجموع به میزان ۱.۲۵ میلیون تن نفت برای ماه آینده به ایران سفارش داده‌اند.

روزنامه تلگراف هند از احتمال قراردادی ده میلیارد دلاری برای خرید هلیکوپترهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی خبر داده است. به گزارش این روزنامه، آمریکا از خرید سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه از سوی هند و همچنین احتمال ادامه خرید نفت از ایران ناراضی است و هندوستان امیدوار است با بستن یک قرارداد سنگین دفاعی، راه را برای گرفتن معافیت از تحریم‌های ایران باز کند.

این روزنامه همچنین به کاهش ارزش روپیه هند، همزمان با افزایش قیمت نفت اشاره کرده و نوشت که محاسبات کنونی نشان می‌دهد که همزمانی این دو مسئله قیمت نفت را برای هند به شدت گران کرده، به شکلی که اقتصاد این کشور در معرض بحران قرار دارد.

یک مقام دولتی هند به این روزنامه گفته است که دولت برنامه دارد از طریق یورو و یا روپیه هند به خرید نفت ایران ادامه دهد. او همچنین گفته است که برای پرداخت پول به ایران گزینه استفاده از هالک‌بانک ترکیه، بانک تجاری ایران و اروپا و همچنین بانک مرکزی ایتالیا را داشته است. اخیرا هند به بانک پاسارگاد مجوز باز کردن شعبه‌ای در هند را داده است که به گزارش این روزنامه ممکن است برای تبادلات نفتی استفاده شود. یوکو بانک (Uco Bank) در کلکته هند نیز دیگر گزینه این کشور برای ادامه روابط تجاری با ایران است.



 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More