شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دیدبان حقوق بشر سوریه: چهار نیروی سپاه پاسداران در حملات موشکی در نزدیکی دمشق کشته شدند

 

روزنامه اسرائیلی «تایمز اسرائیل» به نقل از سازمان ناظران حقوق بشر سوریه نوشت که چهار نیروی سپاه پاسداران و سه سرباز سوری در حملات موشکی شبانه در نزدیکی دمشق کشته شدند. 

این حملات به اسرائیل نسبت داده شده اما ارتش اسرائیل هنوز رسما درباره آن اظهارنظر نکرده است.

شبکه العربیه نیز، روز جمعه ۲۵ بهمن، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این حملات موشکی شامگاه پنج‌شنبه علیه پنج انبار تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه دمشق انجام شده و یک موضع نظامی نیز هدف قرار گرفته است.

بنا بر اطلاعات پرواز، این حملات چند ساعت پس از فرود یک هواپیما از مبدا تهران در فرودگاه دمشق انجام گرفته است. بنا بر گزارش‌ها، این هواپیما حامل مهمات جنگی بوده است.

همچنین سوریه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور «چند موشک متخاصم» را در آسمان دمشق رهگیری و شماری از آنها را ساقط کرد.

سانا، خبرگزاری رسمی دولت سوریه، به نقل از یک منبع نظامی این کشور اعلام کرد: «در ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه پنجشنبه به وقت محلی تعدادی موشک متخاصم که از جولان اشغالی شلیک شده بود، رصد شد و بلافاصله سامانه دفاع هوایی به مقابله پرداخت و موشک‌ها را پیش از رسیدن به هدف سرنگون کرد.»

اگرچه هنوز ارتش اسرائیل به طور رسمی درباره این حملات اظهارنظر نکرده است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بامداد جمعه به رادیو حیفا گفت: «من چیزی درباره آنچه شب گذشته روی داد نمی‌دانم، شاید نیروی هوایی بلژیک آن را انجام داده است.»

حملات علیه مواضع سپاه پاسداران در سوریه در حالی است که دو روز پیش، نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، اعلام کرده بود که آمریکا و اسرائیل جنگ علیه ایران را میان خود تقسیم کرده‌اند.

وزیر دفاع اسرائیل، که هفته گذشته در جریان سفرش به واشنگتن، با مارک اسپر وزیر دفاع و دیگر مسئولان بلندپایه آمریکا ملاقات کرد، گفت:‌ «در دیدار با همکارم مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، هماهنگی کار را دقیقا مشخص کردیم - آن‌ها عراق را تقبل می‌کنند و ما سوریه را.»

در واکنش به این اظهارات، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که این کشور به «هرگونه تجاوز و یا اقدام» اسرائیل علیه مواضع و منافع جمهوری اسلامی در سوریه و منطقه «پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده» خواهد داد.

از ابتدای جنگ داخلی سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون، اسرائیل بارها حملاتی را علیه ارتش سوریه، مواضع نیروهای جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان و انبارهای اسلحه سپاه پاسداران در خاک سوریه انجام داده است.

اسرائیل اعلام کرده اجازه نمی‌دهد ایران حضور نظامی‌اش را در سوریه تثبیت کند و این کشور را تبدیل به ویتنام برای نیروهای جمهوری اسلامی خواهد کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More