شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دیدار هیأت نظامی- امنیتی روسیه از اسرائیل

 

تنها دو روز پس از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، یک هیأت عالیرتبه از مقامات نظامی و امنیتی مسکو راهی تل آویو شده است.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، این هیأت روسی قرار است مشخصاً در مورد نفوذ نیروهای ایرانی در سوریه و لبنان، و موضوع آینده توافق هسته‌ای با تهران، با مقامات اسرائیلی گفتگو کند.

یک مقام ارشد دولتی اسرائیل شب گذشته به کانال تلویزیون 10 این کشور گفته است که مذاکرات میان هیأت روسی با مقامات اسرائیل «درباره همان موضوعاتی خواهد بود که میان نتانیاهو و پوتین مورد بحث قرار گرفته است.»

اسرائیل حکومت ایران را متهم کرده است که در خاک لبنان مشغول ساختن کارخانه‌های تولید موشک و خمپاره است و آنها را در اختیار حزب‌الله لبنان قرار می‌دهد.

این کشور همچنین در همراهی با ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا کشورهای اروپایی، چین و روسیه را به درخواست اصلاح و بازنویسی توافق هسته‌ای با ایران ترغیب کند.

سرپرستی هیأت مذاکره کننده روسی در اسرائیل را نیکلای پاتروشف ریاست شورای امنیت ملی روسیه به‌عهده دارد. معاونان وزارت خارجه، دادگستری، وزارت امنیت داخلی و تعدادی از ژنرال‌ها و رؤسای سازمان‌های امنیتی و جاسوسی روسیه نیز پاتروشف را در این سفر همراهی می‌کنند.

روز گذشته نتانیاهو در دیدار با رسانه‌های اسرائیل گفته بود: «موضوع دیدارهای ما با مقامات روسی این است که آیا ایران به حضور خود در سوریه ادامه می‌دهد یا نه. اگر نه، ما این کار را برایش انجام خواهیم داد.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More