شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دو روز پیش از پایان فرصت، سومین گروه نظامی ترکیه وارد قطر شد

 

وزارت دفاع قطر، روز جمعه نهم تیرماه، از ورود سومین گروه از نظامیان ترکیه به دوحه پایتخت قطر خبر داد. این در حالی است که از فرصت ۱۰روزه‌ی چهار کشور عربی، برای پاسخ به ۱۳ شرط، تنها دو روز باقی مانده است.

به گزارش شبکه الجزیره، نیروهای جدید ترکیه، پس از ورود به دوحه، به نیروهای پیشین این کشور، جهت مشارکت در تمرین های نظامی، پیوستند.

ترکیه هفته پیش، پس از آغاز بحران میان چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) با قطر، طی دو مرحله، نیروی نظامی به دوحه فرستاد.

قطر می‌گوید که اجرای تمرین‌های نظامی نیروهای این کشور و ترکیه، در چارچوب یک توافق مشترک میان آنکارا و دوحه، به منظور «بالا بردن توان نظامی، مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات در منطقه» صورت می‌گیرد.

در همین حال، خالد بن‌محمد العطیه وزیر دفاع قطر، شامگاه روز پنج‌شنبه وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد. وی قرار است با همتای ترکیه‌ای خود، فکری ایشیک گفت‌وگو کند. العطیه همچنین با رجب طیب اردوغام دیدار خواهد کرد.

ترکیه اولین گروه از واحدهای نظامی خود را در روز یکشنبه ۲۸ خرداد، به قطر فرستاد. این  نیروها در مقر «گردان طارق بن‌زیاد» مستقر شدند.

وزارت دفاع قطر روز پنج‌شنبه یکم تیرماه، از ورود دومین گروه از نظامیان ترکیه به دوحه خبر داده بود.

در اواخر سال ۲۰۱۵، یک توافق‌نامه نظامی میان آنکارا و دوحه امضا شد که بر اساس آن، ترکیه اجازه دارد، پایگاه‌های نظامی در قطر تاسیس کند.

یکی از شروط عربستان و همپیمانان آن، بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More