شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ مصوبه ۹۰۰ میلیارد دلاری کمک‌های اقتصادی برای مقابله با کرونا را امضا کرد

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه بسته کمک‌های اقتصادی  ۹۰۰ میلیارد دلاری برای مقابله با پیامدهای کرونا را امضا کرد.  

پیش از این دونالد ترامپ، از کنگره خواسته بود تا لایحه را دوباره بررسی کنند و مبلغ پرداختی برای آمریکایی‌ها را از ۶۰۰ دلار به دو هزار دلار افزایش دهند. مبلغی که دموکرات‌ها با پرداخت با آن موافق بودند، اما بسیاری از جمهوری‌خواهان با آن مخالفت کردند.

رییس‌جمهوری آمریکا، در نهایت از تصمیم خود برای جلوگیری از تصویب این لایحه که به تصویب سنا و کنگره رسیده بود، عقب‌نشینی کرد و آن را یک‌شنبه شب امضا و کرد و در توییتی نوشت: «خبر خوب در مورد لایحه کمکی کووید». 

به گزارش رویترز، مقامات کاخ سفید در این مورد اخبار زیادی منتشر نکردند، اما یک منبع آگاه گفته است که برخی مشاوران ترامپ او را ترغیب کرده‌اند که لایحه را امضا کند چرا که هیچ دلیلی برای مقاومت در برابر این کار نمی بینند. 

به نوشته رویترز بسیاری از اقتصاددانان موافق‌اند که مبلغ کمک مالی دولت به شهروندان در این لایحه باید بیشتر باشد تا اقتصاد دوباره به حرکت درآید اما فعلا نیاز به اقدامی فوری است.

به این ترتیب با امضا این مصوبه، هزینه های مربوط به بیمه بیکاری برای میلیون ها آمریکایی تامین شده و از تعطیلی دولت فدرال نیز جلوگیری شد زیرا به‌جز ۹۰۰ میلیارد دلاری که برای کمک به بحران کرونا اختصاص داده است. شامل  ۱.۴ تریلیون دلار بودجه سازمان‌های دولتی نیز می‌شود که در مجموع ۲.۳ تریلیون دلار است.

قرار بود کمک هزینه‌های بیکاری که از طریق برنامه‌های مربوط به همه‌گیری کرونا به حدود ۱۴ میلیون نفر پرداخت می شود از روز شنبه پایان یابد و اکنون با امضاء این لایحه، آن کمک ها دوباره برقرار خواهد بود.

از آنجایی که این لایحه شامل ۱.۴ تریلیون دلار بودجه سازمان‌های دولتی نیز می‌شود اگر  به امضا ریاست جمهوری آمریکا نمی‌رسید، تعطیلی بخشی از دولت آمریکا از روز سه شنبه آغاز می شد و درآمد میلیون‌ها کارمند دولت را به خطر می‌انداخت.

غیر از این، دونالد ترامپ هفته گذشته نیز بودجه دفاعی ۷۴۰ میلیارد دلاری کنگره را  وتو کرده بود.

این دومین بسته کمکی است که دونالد ترامپ پس از تصویب سنا، با آن موافقت کرده است. پیش از این نیز رییس‌جمهوری آمریکا، در اسفند سال گذشته اولین طرح کمک ۱۰۰ میلیارد دلاری مقابله با کرونا را امضا کرده بود که در آن طرح  پرداخت یارانه نقدی هزار و ۲۰۰ دلاری به شهروندان آمریکایی تعلق گرفته بود و  تغییراتی برای پرداخت بیمه بیکاری شاغلین هم وجود داشت.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More