شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی وارد سنگاپور شد

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پروازی مستقیم از کانادا به سنگاپور رسید تا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند. او قرار است فردا با مقام های سنگاپور ملاقات کند و پس فردا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی.

در همین حال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هم ساعاتی پیش به سنگاپور رسید و با مقام های سنگاپوری دیدا کرد.

رسانه‌های سنگاپور گزارش کردند که کیم جونگ اون با هواپیمای چینی وارد فرودگاه «شانگی» شد.

ویوین بالاکریشنان وزیر خارجه سنگاپور با انتشار عکسی با کیم جونگ اون، در صفحه توئیتر خود نوشت که به استقبال از رهبر کره شمالی رفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز پس از شرکت در اجلاس سران گروه هفت، در پروازی مستقیم قرار است ۸:۳۰ شب به وقت محلی به سنگاپور برسد.

مایک پومپئو وزیر خارجه، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز دونالد ترامپ را در این سفر همراهی می‌کنند.

دو طرف روز سه شنبه ۲۲ خرداد در جزیره سنتوستا در جنوب سنگاپور دیدار می‌کنند. هدف اصلی دیدار دو طرف بیرون کردن پیونگ‌یانگ از انزوای طولانی و خلع سلاح اتمی کره شمالی عنوان شده است.

 

این اولین دیدار رهبران دو کشور خواهد بود. سنگاپور پیش از این اعلام کرده بود که در جریان اقامت رهبران دو کشور، ترافیک هوایی سنگاپور محدود خواهد شد و پروازها کاهش خواهد یافت.

کاخ سفید گفته است که قبل از ملاقات رو در رو بین رهبران دو کشور، دونالد ترامپ با نخست وزیر سنگاپور ملاقات می‌کند.

محل دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی هتل کپلا در جزیره گردشگری سنتوسا اعلام شده است، اما واشنگتن گفته که دونالد ترامپ در هتلی دیگر اقامت خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که تدابیر امنیتی برای حفاظت از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در بالاترین سطح ممکن اتخاذ  شده است.

در سال‌های گذشته روابط بین دو قدرت اتمی متشنج بود و رهبران دو کشور درگیر جنگی مجازی و لفظی بوده‌اند، اما پس از حضور دو کره زیر یک پرچم در بازی های الپمیک زمستان گذشته، مقام های کره شمالی برای اولین بار از باز کردن درهای گفت‌وگو با جهان اعلام آمادگی کردند.

در هفته‌های اخیر چانه زنی‌ها در مورد شرایط و فرآیند اجلاس رهبران مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد و بسیار شکننده بود.

اگر این اجلاس با موفقیت انجام شود، از نشست‌های بی سابقه برای دست یافتن به صلح و کارزار جهانی مبارزه با استفاده از سلاح‌های اتمی خواهد بود.

 

گزارشی از بهاره خدابنده در این زمینه
برجام از محورهای اجلاس سازمان شانگهای
دیدار رهبر کره‌شمالی و رئیس جمهور آمریکا در گفت‌و‌گو با منصور فرهنگ تحلیلگر سیاسی
اولین دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More