شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ برای درمان کرونا به بیمارستان نظامی منتقل شد

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، پس از ابتلا به کرونا برای ارزیابی پزشکی در مرکز پزشکی ملی نظامی والتر رید در ایالت مریلند در همسایگی پایتخت بستری شد.

شان کانلی، پزشک رییس‌جمهوری آمریکا، در نامه‌ای خطاب به سخنگوی کاخ سفید نوشت: «خوشحالم اعلام کنم حال رییس‌جمهوری بسیار خوب است. او به اکسیژن کمکی نیاز ندارد، اما با مشورت متخصصان تصمیم گرفتیم برای او رمدسیویر تجویز کنیم. او دوز اول را دریافت کرده و با راحتی در حال استراحت است.»

دونالد ترامپ در ویدیویی که پیش از رفتنش به بیمارستان در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: «من می‌خواهم از حمایت گسترده شما تشکر کنم. من به بیمارستان والتر رید می‌روم. فکر می‌کنم حالم خیلی خوب است، ولی می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم همه چیز خوب پیش می‌رود. حال بانوی اول بسیار خوب است. بسیار ممنونم و هرگز فراموش نمی‌کنم.»

عصر جمعه به وقت واشینگتن، ترامپ برای اولین بار بعد از اعلام خبر ابتلای او به کرونا در هنگام سوار شدن به بالگرد در کاخ سفید برای رفتن به بیمارستان در انظار حاضر شد. او هنگامی که با ماسک از کاخ سفید خارج می‌شد، انگشت شست خود را به نشانه خوب بودن اوضاع بالا برد اما صحبتی نکرد.

کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید افزود: «به منظور رعایت بیشتر احتیاط و بنابه توصیه پزشکان و متخصصان درمانی، رییس‌جمهوری در چند روز آینده در دفتر ریاست‌جمهوری در [بیمارستان] والتر رید به کار خود ادامه می‌دهد.»

پیش از اعزام ترامپ به بیمارستان، کاخ سفید تصویری از نامه پزشک رییس‌جمهوری آمریکا را منتشر کرد که در آن نوشته از روی احتیاط، به رییس‌جمهور پادتن پلی‌کلونال ترزیق شده است. دونالد ترامپ همچنین ویتامین دی، روی، فاموتیدین، ملاتونین و آسپیرین خورده است.

بلومبرگ در گزارشی نوشت از آنجایی که دونالد ترامپ در روزهای پیش از تشخیص ابتلایش به کرونا با گروه بزرگی از دستیاران ارشد و مشاورانش در ارتباط بوده یا سفر کرده است، خطر شیوع گسترده کرونا در کاخ سفید وجود دارد.

براساس گزارش‌ها دونالد ترامپ قدرت را به مایک پنس، معاونش منتقل نکرده و همچنان خودش عهده‌دار وظایف ریاست‌جمهوری است. براساس قانون اساسی آمریکا اگر رییس‌جمهوری به هر دلیلی و برای هر مدتی نتواند وظایفش را انجام دهد، معاونش عهده‌دار مسئولیت او خواهد بود.

قرار است به دلیل ابتلای ترامپ به کرونا همه رویدادهای مربوط به کارزار انتخاباتی او  یا به تعویق بیفتد یا مجازی برگزار ‌شود.

جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ، در توییتی از جانب خود و همسرش  برای دونالد و ملانیا ترامپ آرزوی بهبودی سریع کرد و نوشت برای سلامت و ایمنی رییس‌جمهوری و خانواده‌اش همچنان دعا می‌کند.

ستاد انتخاباتی جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ، اعلام کرد کارزار انتخاباتی او تبلیغات منفی در مورد دونالد ترامپ را حذف می‌کند و تنها تبلیغات درباره فعالیت‌های بایدن باقی خواهند ماند. گفته شده است بایدن این تصمیم را پیش از اعلام خبر انتقال ترامپ به بیمارستان گرفته بود.

بوریس جانسون، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، عبدالفتاح السیسی، رییس‌جمهوری مصر، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه، مون جه‌این، رییس‌جمهوری کره جنوبی و جوزپه‌کنته نخست‌وزیر ایتالیا برای ترامپ و همسرش آرزوی بهبودی سریع کردند.سخنگوی وزارت خارجه چین گفت آرزو دارد دونالد ترامپ به سرعت بهبود یابد.

یونهاپ، خبرگزاری دولتی کره جنوبی، گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از ابتلای دونالد ترامپ به کرونا ابراز تاسف کرده و برای او آرزوی بهبودی کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More