شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ: ایران تشنه توافق با آمریکا است

درپی منفی شدن آزمایش‌ کرونای رییس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ کمپین انتخاباتی خود را از سر گرفت و  روز دوشنبه، در جمع مردم شهر سنفورد در ایالت فلوریدا سخنرانی کرد. 

دونالد ترامپ در جمع طرفداران خود در شهر سنفورد ایالت فلوریدا با اشاره به خروج آمریکا از آنچه «توافق فاجعه‌بار هسته‌ای» خواند، گفت که آنها [حکومت ایران] تشنه توافق‌اند و دارند برای توافق می‌میرند، زیرا تولید ناخالص داخلی‌شان ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است.‌

ترامپ گفت که در صورت پیروزی در انتخابات آبان ماه، ایران اولین کشوری خواهد بود که برای رسیدن به توافق، با او تماس خواهد گرفت.

او افزود: «[باراک] اوباما ١۵٠ میلیارد دلار  به ایران پول داد، اما من به شما چیزی ندادم. او حتی به ایران یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار پول نقد داد.»

رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به اقدام آمریکا در کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، او را «تروریست شماره یک جهان و قاتل نیروهای آمریکایی و بسیاری از مردم جهان» خواند.

رییس‌جمهوری آمریکا به تحقق وعده خود در انتقال پایتخت اسرائیل به اورشلیم اشاره کرد و گفت این کاری بود که دولت‌های دیگر طی ۵۲ سال نتوانستند انجام دهند.

ترامپ همچنین با اشاره به توافق عادی‌سازی روابط اسرائیل با امارات و بحرین گفت: «دولت من به جای جنگ‌های بی‌پایان، صلح را به خاورمیانه آورد. به همین دلیل من از طرف چند جای مختلف نامزد جایزه صلح نوبل شدم.»

این در حالی است که پزشک دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در نامه‌ای به سخنگوی کاخ سفید گفت که جواب آزمایش‌های مکرر کرونا که از ترامپ به عمل آمده منفی بوده‌اند و او دیگر به کرونا مبتلا نیست و درپی منفی شدن آزمایش‌ کرونای رییس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ کمپین انتخاباتی خود را از سر گرفت.

او در جمع طرفدارانش در سنفورد با اشاره به بهبود خود از کرونا گفت: «من می‌توانم همه شرکت‌کنندگان را ببوسم. من زنان زیبا و مردان را می‌بوسم. یک بوس بزرگ آبدار.»

کمیسیون مناظرات انتخاباتی آمریکا به دلیل ابتلای ترامپ به کرونا تصمیم گرفت مناظره انتخاباتی او و رقیب دموکراتش جو بایدن در روز پنج‌شنبه به صورت مجازی برگزار شود، اما به دلیل مخالفت ترامپ این مناظره لغو شد.

با این حال طبق اعلام کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری  آمریکا، دونالد ترامپ و جو بایدن، هر دو کاندیدای ریاست‌جمهوری توافق کرده‌اند که در مناظره روز اول آبان (۲۲ اکتبر) در شهر نشویل ایالت تنسی شرکت کنند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More