شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ: ایران از ما نخواسته که تحریم را برداریم

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت ایران هنوز از ایالات متحده نخواسته است که تحریم‌ها را علیه تهران بردارد.

ترامپ روز پنج‌شنبه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمریکا قصد ندارد در شرایط شیوع کرونا تحریم‌های ایران را بردارد گفت: «ایران از ما نخواسته که تحریم‌ها را برداریم. اگر می‌خواهند ملاقات کنند ما خوشحال می‌شویم این کار را انجام دهیم و همه چیز را حل کنیم. ولی شک دارم چنین کاری بکنند.»

وی افزود: «ما به دنبال تغییر حکومت [در ایران] نیستیم. این کشور بارها از این مسیر گذشته. این کار جواب نمی‌دهد.»

این در حالی است که دولت آمریکا بارها اعلام کرده است که تحریم‌ها علیه ایران شامل دارو و اقلام انسان‌دوستانه نمی‌شود.

ترامپ، در ادامه صحبت‌هایش در کاخ سفید درباره آخرین اخبار رسمی درباره بیماری کووید ۱۹  گفت که ایالات متحده در زمینه ساخت واکسن و دارو برای درمان کرونا به پیشرفت‌های خوبی رسیده است.

رییس‌جمهور آمریکا همچنین بر تعهد دولت به ارائه خدمات درمانی مناسب به شهروندان تاکید کرد و گفت: «من همیشه به حمایت از تامین اجتماعی، خدمات درمانی و کمک‌های پزشکی شما پایبند هستم.»

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز که در این کنفرانس حضور داشت به تبیین سیاست‌های دولت آمریکا در جهت کاهش فشار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا توضیحاتی ارائه کرد و گفت که وام‌های طرح حمایت از حقوق پرداختی به کارکنان از جمعه آماده ارائه است. او به کارفرمایان گفت: «لطفا اگر کارکنان‌ خود را اخراج کرده‌اید، آنها را به کار برگردانید.»

منوچین از آغاز روند واریز پول برای شهروندان آمریکایی خبر داد و گفت: «اولین دور از چک‌های ۱۲۰۰ دلاری برای کاهش فشار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا طی دو هفته آینده به حساب افراد واریز خواهد شد.»

کنفرانس مطبوعاتی روز پنج‌شنبه در حالی برگزار شد که گزارش‌ها حاکی است دولت قصد دارد مقررات سخت‌گیرانه تری را برای مقابله با شیوع کرونا اعمال کند.

واشنگتن‌پست گزارش داد کاخ سفید قصد دارد برای جلوگیری از شیوع کرونا، مردم آمریکا را به زدن ماسک پارچه‌ای یا استفاده از سایر پوشش‌های صورت در مکان‌های عمومی ملزم کند. این دستور که برخلاف توصیه‌های قبلی کاخ سفید است انتظار می‌رود به زودی اعلام شود.

این درحالی است که در آغاز همه‌گیری کرونا، دولت تنها از کسانی‌که فکر میکنند علائم کرونا را دارند خواسته بود ماسک بزنند.

الزام به ماسک زدن پیش از این در برخی از شهرهای آمریکا همچون نیویورک به اجرا درآمده است و این شهرها از شهروندان خود خواسته اند برای جلوگیری از انتقال کرونا، بدن و صورت خود را بپوشانند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More