شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دومین افشاگری علیه ترامپ

 

وکیل دومین افشاگر آگاه به روابط دولتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه به شبکه خبری ای‌بی‌سی‌ گفت موکل او اطلاعات دست اولی در اختیار اداره دیده‌بان داخلی جامعه اطلاعاتی آمریکا قرار داده است.

مارک زید در این گفتگو گفت این نفر دوم که همانند افشاگر اول از کارکنان یکی از نهاد‌های زیرمجموعه جامعه اطلاعاتی آمریکاست از سوی مایکل آتکینسون، بازرس کل، مورد بازجویی قرار گرفته است. 

زید وکالت اولین فردی که درباره آقای ترامپ و روابط دولتی او افشا گری کرده را نیز بر عهده دارد. اولین افشاگر اخیرا شکوائیه‌ای تقدیم جامعه اطلاعاتی کرده که بر اساس آن ترامپ در تماس تلفنی ۲۵ ژوئیه خود با وولودیمیر زلانسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از او خواسته در قبال کمک نظامی به این کشور، تحقیقاتی را درباره جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰، آغاز کند. 

به گفته ترامپ، هانتر بایدن، پسر جو بایدن، در زمان معاونت اول ریاست‌جمهوری پدرش عضو هیات مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین بوده است.

این تماس تلفنی و اظهارات اولین افشاگر  نانس پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، را بر آن داشت تا در تاریخ 24 سپتامبر طرح استیضاح ترامپ را مطرح کند. به گفته پلوسی، اقدامات ترامپ، تمامیت انتخابات آمریکا را به خطر انداخته و امنیت ملی را تهدید می‌کند.

آتی کینسون روز جمعه در جلسه غیرعلنی با نمایندگان مجلس آمریکا درباره راستی‌آزمایی مفاد شکوائیه افشاگر اول صحبت کرده بود. افشاگر اول که گفته می‌شود از ماموران سازمان سیاست در یک مورد گزارشی به شورای امنیت ملی آمریکا ارائه کرده بود.        

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، ارائه شکوائیه جدید از سوی نفردوم به منزله تایید ادعاهای افشاگر اول خواهد بود.

سه سناتور جمهوری‌خواه به نام‌های میت رامنی، بن ساس و سوزان کولینز نسبت به توسل ترامپ به دولت‌های خارجی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ ابراز نگرانی کرده‌اند.

افشاگران دردسر جدیدی برای ترامپ به وجود آورده‌اند. از طرفی روزنامه واشنگتن‌پست تماس‌های تلفنی بین ترامپ و سران چند کشور خارجی را افشا کرده است. در یکی از این تماس‌ها، ترامپ در گفتگو با ترزا می در زمان نخست‌وزیری بریتانیا، نسبت به جمع‌بندی سرویس‌های اطلاعاتی این کشور را درباره نقش دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در قتل مامور اطلاعاتی سابق روسیه در خاک بریتانیا ابراز تردید کرده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More