شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ده‌ها تن در انفجار مسجد ننگرهار کشته شدند

 

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار، در شرق  افغانستان، اعلام کردند که در جریان انفجار عصر روز جمعه در مسجدی در این منطقه دست‌کم ۶۲ تن کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه شامگاه جمعه بیست‌وششم مهرماه به نقل از یکی از مقام‌های محلی نوشت به‌هنگام انفجار در حدود ۳۵۰ تن در محل بودند.

به گفته شاهدان عینی انفجار عصر روز جمعه به قدری قوی بود که سقف مسجد فرو ریخت. در برخی از گزارش‌ها، علت انفجار را بمب‌گذاری در داخل مسجد می‌دانند  و در برخی از منابع خبری دیگر، به انفجار دو بمب در این منطقه اشاره کرده‌اند. هرچند هنوز گزارش‌‌ رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

تاکنون هیچ گروه یا سازمانی به‌طور رسمی مسئولیت این حمله مرگ‌بار را بر عهده نگرفته است، این در حالی است که گروه طالبان، دولت افغانستان را مسئول این بمب‌گذاری معرفی کرده است. مذاکرات صلح افغانستان یا گفت‌وگوهای نمایندگان آمریکا با طالبان از ماه گذشته میلادی متوقف شده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که در ۹ ماه اول سال‌جاری میلادی دست‌کم هشت هزار و ۲۳۹ غیرنظامی، در حملات مختلف در افغانستان، کشته شده‌اند.

 نمایندگی سازمان ملل متحد در  افغانستان در گزارش آخر خود اشاره کرده است که شمار قربانیان غیرنظامی در سه ماهه سوم سال میلادی جاری، طی یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است. این نهاد  وابسته به سازمان ملل از سال ۲۰۰۹ تاکنون شمار قربانیان غیرنظامی را در افغانستان ثبت و منتشر می‌کند.

بر پایه برآوردها، کماکان انفجار‌های انتحاری یا غیرانتحاری عامل اصلی کشته شدن غیرنظامیان است و پس از آن، درگیری‌های زمینی میان نیروهای مختلف به کشته شدن غیرنظامیان منتهی شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More