شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دفن شبانه رئیس جمهور پیشین یمن بدون برگزاری مراسم

 

 

رسانه‌های عربی، روز چهارشنبه پانزدهم آذر، گزارش دادند که جسد علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن، شبانه و بدون برگزاری مراسمی، در شهرک سنحان در نزدیکی صنعا به خاک سپرده شد.
به گزارش اسکای‌نیوز عربی، حوثی‌ها برای تسلیم جسد علی عبدالله صالح، از قبایل سنحان خواسته بودند که رئیس جمهور پیشین یمن، بدون برگزاری هیچ گونه مراسمی دفن شود.
علی عبدالله صالح، روز دوشنبه گذشته توسط عناصری از انصارالله وابسته به حوثی‌ها به همراه تنی چند از یارانش، در نزدیکی صنعا پایتخت یمن کشته شد.
عارف الزوکا دبیرکل حزب کنگره ملی یمن و سرهنگ طارق محمد بردار زاده صالح که نیروهای نظامی این حزب را رهبری می‌کرد، به همراه رئيس جمهور پیشین یمن، کشته شده‌اند.  
از سوی دیگر خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه گزارش داد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، حملات خود علیه مواضع حوثی‌ها را در صنعا افزایش داده است.
پس از کشته شدن صالح و سردرگمی حزب کنگره ملی یمن به دلیل کشته شدن رهبران آن، صنعا پایتخت این کشور، کاملا به دست حوثی‌ها افتاده است. ظرف سه سال گذشته، نیروهای صالح و حوثی‌ها، به طور مشترک پایتخت یمن را اداره می‌کردند.
در همین حال احمد پسر علی عبدالله صالح، روز گذشته در بیانیه‌ای گفته است که جنگ علیه دشمنان کشورش را رهبری خواهد کرد.
وی تأکید کرد که پدرش روز دوشنبه گذشته پس از درگیری با حوثی‌ها، در منزلش در صنعا، کشته شده است.
درباره چگونگی کشته شدن صالح، گزارش‌های متناقضی منتشر شده است. پیشتر گفته شده بود که وی در شهرک سنحان در نزدیکی صنعا به قتل رسیده است . عاملان این حادثه یعنی حوثی‌ها، هنوز هیچ گزارشی درباره چگونگی کشته شدن صالح منتشر نکرده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More