شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دفاع چهره‌های جهموری‌خواه از سیاست‌های داخلی و خارجی ترامپ

در ادامه اولین روز گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان، چهره‌های مختلف جمهوری‌خواه در حمایت از نامزدی دونالد ترامپ و معاونش مایک پنس در انتخابات ریاست‌جمهوری سخنرانی کردند.

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، گفت سازمان ملل جایی است که در آن دیکتاتورها، جنایتکاران و دزدها در آن آمریکا را محکوم می‌کنند و در نهایت برای تامین هزینه‌های خود دستشان را پیش ما دراز می‌کنند. دونالد ترامپ به این رویه پایان داد.

هیلی گفت: «اوباما و بایدن به کره شمالی اجازه می‌دادند که آمریکا را تهدید کند، اما ترامپ چنین ضعفی را نپذیرفت و ما سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه کره شمالی وضع کردیم.»

او افزود: «اوباما و بایدن به ایران اجازه دادند از زیر جنایت‌هایش در برود و واقعا برای آنها یک هواپیما پر از پول نقد فرستادند. اما رییس‌جمهور دونالد ترامپ کار درست را انجام داد و قرارداد هسته‌ای ایران را پاره کرد.»

هیلی گفت: «اوباما و بایدن سازمان ملل را به سمتی بردند که دوست و متحد ما اسرائیل را محکوم کند، اما رییس‌جمهور ترامپ سفارت ما را به اورشلیم برد و وقتی سازمان ملل تلاش کرد که ما را محکوم کند من مفتخر بودم که از طرف آمریکا آن را وتو کنم.»

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت: «جو بایدن برای ایران و داعش خوب است، برای چین کمونیست عالی است و برای هر کسی که بخواهد آمریکا به خاطر حفظ ارزش‌های خود، از آنها عذرخواهی کند و این ارزش‌ها را کنار بگذارد هدیه‌ای خدادادی است.»

نیکی هیلی همچنین خاطرنشان کرد که «چشم‌انداز تیم بایدن برای آمریکا سوسیالیسم است و ما می دانیم که سوسیالیسم در همه جا شکست‌خورده است.»

در ادامه، دونالد ترامپ جونیر، فرزند دونالد ترامپ، در سخنرانی‌اش در گردهمایی جمهوری‌خواهان گفت که دموکرات‌ها فقط ادعا می‌کنند که طرفدار قشر کارگر هستند اما در کل دوره کرونا در تلاش بودند در قالب بسته کمک اقتصادی برای بسیاری از میلیونرها و ایالات دموکرات، مصونیت مالیاتی درست کنند.

او افزود: «دونالد ترامپ قوی‌ترین اقتصاد تاریخ آمریکا را ساخته و اگر در انتخابات پیروز شود دوباره همینطور خواهد شد.»

فرزند ترامپ با اشاره به چالش‌های نژادی در آمریکا گفت: «هر آمریکایی باید بتواند بدون ترس از خشونت زندگی کند. همه زنان و مردان یکسان خلق شده‌اند و باید طبق قانون به صورت برابر با آنها رفتار شود. به همین دلیل است که ما باید به نژادپرستی پایان دهیم و باید مطمئن شویم هر پلیسی که از قدرت خود سوء‌استفاده می‌کند باید پاسخگو باشد.»

او افزود: «آنچه که برای جورج فلوید رخ داد شر‌م‌آور بود. اگر کسی یک پلیس را بشناسد می‌داند که آنها هم با این حرف موافقند، اما نباید از این مساله غافل شویم که نیروهای پلیس قهرمانانی هستند که لایق عمیق‌ترین قدردانی‌ها هستند.»

دونالد ترامپ جونیر گفت:«جهانی را تصور کنید که در آن شرارت کمونیسم و تروریسم اسلام‌گرایانه افراطی فرصت رشد نداشته باشند. شما می‌توانید چنین کشور و جهانی را داشته باشید، همان کشور و جهانی که دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان به دنبال ساختن آن هستند.»

در بخش‌ دیگر این گردهمایی، تیم اسکات، نماینده مجلس سنای آمریکا، از مواضع جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، در مورد جامعه سیاه‌پوستان انتقاد کرد و گفت که «هیچ رییس‌جمهوری مانند دونالد ترامپ از جامعه سیاه‌پوستان حمایت نکرده است.»

مت گیتز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز در حمایت از دونالد ترامپ گفت او اولین رییس‌جمهور از زمان رونالد ریگان است که در زمان تصدی‌اش جنگی رخ نداده، اما جو بایدن به طرزی احمقانه دهه‌ها مشوق جنگ‌هایی بوده که هیچ بردی در آنها نبوده است.

جیم جردن، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در این گردهمایی گفت: «شهرهایی که دموکرات‌ها اداره می‌کنند پر از خشونت و بی‌قانونی است و پاسخ دموکرات‌ها به این آشفتگی‌ها کاهش بودجه پلیس بوده است.»

جردن افزود: «ترامپ با وجود مخالفت‌های شدید دموکرات‌ها به وعده‌های خود عمل کرد، مالیات کاهش یافت، مقررات اضافه برداشته شد، اقتصاد رشد کرد، پایین‌ترین آمار بیکاری را شاهد بودیم، از توافق هسته‌ای ایران خارج شدیم، سفارتمان را به اورشلیم بردیم و گروگان‌ها را از کره شمالی آزاد کردیم.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More