شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دفاع فیسبوک از حق آزادی بیان و رد شکایت ترامپ

 

مارک زوکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک ضمن رد اتهام 'ضد-ترامپ' بودن این شبکه اجتماعی می‌گوید دفاع از حق آزادی بیان فیس‌بوک را مورد انتقاد همه سیاستمداران و احزاب راست و چپ قرار داده است.

روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه ششم مهرماه در گزارشی در این مورد می‌نویسد: «مارک زوکربرگ شکایت دیروز ترامپ را که فیسبوک ضد او می‌باشد رد کرده و می‌گوید این شبکه اجتماعی محلی برای ابراز عقاید گوناگون است. ترامپ در شکایت دیروز خود گفته بود که فیس‌بوک با ارایه جزئیات بیش از 5 هزار آگهی بر روی این شبکه به کنگره آمریکا برای تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته این کشور، بر علیه او تبانی کرده است.»

زوکربرگ با نوشتن پیامی بر روی صفحه فیس‌بوک خود گفته است: «ترامپ می‌گوید فیسبوک بر علیه اوست. لیبرال‌ها هم می‌گویند ما به انتخاب ترامپ کمک کردیم. هر دو طرف به خاطر ابراز عقاید و محتوای روی فیس‌بوک ناراحت هستند و آنها را دوست ندارند. معنای داشتن جایی که همه بتوانند عقاید خود را روی آن مطرح کنند یعنی همین.»

در طول انتخابات سال گذشته در آمریکا همه کاندیداها یک صفحه ویژه روی فیس‌بوک داشتند که از طریق آن برنامه‌های خود را برای اداره کشور در صورت برنده شدن اعلام می‌کردند.

کنگره آمریکا اکنون در حال بررسی سطح نفوذ و تأثیرگذاری تبلیغات منابع روسی بر نتیجه انتخابات آمریکا می‌باشد. قرار است مسئولان فیس‌بوک و گوگل و توئیتر در این مورد در کنگره شهادت بدهند.

 

  • ترامپ : فیس‌بوک و نیویورک تایمز بر علیه من تبانی کرده‌اند

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، فیس‌بوک و روزنامه نیویورک تایمز را متهم کرده است که بر علیه او تبانی کرده‌اند. اتهامات ترامپ بر علیه این دو رسانه به دنبال موافقت فیس‌بوک با دادن جزئیات ۳ هزار آگهی روی این شبکه اجتماعی به کنگره آمریکا برای تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا صورت گرفته است.

گفته می‌شود که این آگهی‌ها از سوی برخی منابع مرتبط با سازمان‌های امنیتی روسیه و به قصد تأثیرگذاری بر روند انتخابات آمریکا در سال گذشته منتشر می‌شده است.

روزنامه ایندیپندنت روز پنجشنبه ششم مهرماه در گزارشی پیرامون این خبر می‌نویسد: «دونالد ترامپ با فرستادن توئیتی به‌طور تلویحی فیس‌بوک و روزنامه نیویورک تایمز را متهم کرده است که قصد دارند مشترکاً با بزرگ جلوه دادن موضوع سه هزار آگهی روی شبکه اجتماعی فیس‌بوک از سوی منابع روسی بر علیه او تبانی کنند.

ترامپ در توئیت خود گفته است: «فیس‌بوک همیشه ضد ترامپ بود. شبکه‌های خبری هم همیشه ضد ترامپ بودند. اخبار جعلی، نیویورک تایمز (بعداً عذرخواهی کرد) همینطور واشنگتن پست هم ضد ترامپ بوده است. آیا یک تبانی در کار است؟»

فیس‌بوک در ماه آگوست اعلام کرد سال گذشته اگهی‌هایی با محتوای سیاسی به ارزش 150 هزار دلار از سوی حساب‌های تقلبی از روسیه روی آن گذاشته شده بوده که منابع آن مشکوک به نظر می‌رسیده‌اند. صاحبان بیش از 5 هزار نسخه از این آگهی‌ها مدعی بوده‌اند که از داخل آمریکا هستند ولی تحقیقات بعدی منبع اصلی آنها را در روسیه شناسایی کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More