شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دفاع دوباره دونالد ترامپ از کشتن سلیمانی و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، بار دیگر از اقدام ایالات متحده در کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و خروج یک‌جانبه واشینگتن از توافق هسته‌ای ایران دفاع کرد.

ترامپ روز دوشنبه در سخنرانی انتخاباتی خود در شهر توسان در ایالت آریزونا بار دیگر به اقدام آمریکا اشاره کرد و گفت: «ما تروریست شماره یک جهان و قاتل جمعی نیروهای آمریکایی و بسیاری افراد دیگر را حذف کردیم. سلیمانی مرده است.»

او افزود: «من آمریکا را از توافق فاجعه‌بار هسته‌ای دولت قبلی با ایران بیرون کشیدم. آنها به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار پول و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار پول نقد داده بودند.»

رییس‌جمهوری آمریکا به سیاست‌‌های دولت خود در ارتباط با مسائل خاورمیانه اشاره کرد و گفت: «من پایتخت واقعی اسرائیل را به رسمیت شناختم و سفارت آمریکا را به اورشلیم منتقل کردم. من همچنین حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم. دیگران این موضوع را ۵۲ سال طول دادند، ولی من در دو ساعت این کار را انجام دادم.»

او افزود: «ما به جای جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه، در حال برقراری صلح در این منطقه هستیم. من در ۴۷ ماه بیشتر از کل ۴۷ سال سابقه کاری جو بایدن کار انجام داده‌ام.»

رییس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: «ما تروریست‌هایی را که شهروندان ما را تهدید می‌کنند شکست داده و آمریکا را از این جنگ‌های خارجی مسخره بیرون می‌کشیم.»

ترامپ با هشدار نسبت به پیامدهای احتمالی پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات و دفاع از مواضع جمهوری‌خواهان گفت : «رای دادن به جمهوری‌خواهان به معنای رای دادن به جوامعی امن، اشتغال‌زایی، آینده‌ای بدون محدودیت و رویای آمریکایی است.»

ترامپ با تاکید بر سیاست‌های دولت‌اش در بازگرداندن مشاغل تولیدی به آمریکا گفت: «در چهارسال آینده، آمریکا را به ابرقدرت تولید در جهان تبدیل خواهیم کرد و اتکا به چین را برای همیشه پایان می‌دهیم.»

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین با انتقاد از درخواست‌های برخی کنشگران برای کاهش بودجه پلیس گفت: «ما نیروهای بیشتری را برای پلیس استخدام کرده و مجازات حمله به پلیس را افزایش خواهیم داد. ما از آزادی مذهب، بیان و حمل سلاح دفاع خواهیم کرد.»

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More