شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

در معرض خطر قرار گرفتن هزاران شغل با ورشکستگی بریتیش استیل

به حکم دادگاه، دومین تولیدکننده اصلی فولاد در بریتانیا وارد دوره «انحلال اجباری» (compulsory liquidation) شد. «بریتیش استیل» یا شرکت تولید فولاد بریتانیا با مدیریت گری‌بال کاپیتان (GrayBull Capital) با دولت این کشور در حال مذاکره بود تا راه‌حلی برای بیش از ۷۵ میلیون پوند قرض‌های آنها پیدا شود. درنهایت دادگاه این شرکت را منحل اعلام کرد تا برای پرداخت قرض‌هایش فروخته شود.

این شرکت به جز قرض‌هایش، ۱۲۰ میلیون پوند هم وام پیش‌تر از دولت دریافت کرده است. 

بریتیش‌استیل گفته برگزیت یا جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا زمینه‌ساز ضررهای این شرکت در پنج ماه منتهی به انحلالش شده است.

انحلال این شرکت برای بریتانیا معادل از دست رفتن دست‌کم پنج هزار شغل است که می‌تواند منتهی به بیکاری ۲۰ هزار نفر دیگری هم بشود که به‌واسطه فعالیت این شرکت مشغول به کار بوده‌اند. 

استیو تورنر، یکی از مسئولان اتحادیه کارگری بریتانیا، روز چهارشنبه ۱ خرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود اعلام ورشکستگی بریتیش استیل، از تمام احزاب خواسته شده که برای ضمانت آینده این شرکت تلاش کنند.

دبیر کل اتحادیه کارگری جی‌ام‌بی نیز اعلام کرده که ورشکستگی بریتیش استیل یک فاجعه در حوزه اشتغال در بریتانیا خواهد بود.

پیشتر حزب کارگر بریتانیا از نخست وزیر این کشور خواسته بود تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورشکستگی این شرکت به کار گیرد.

در دوره‌ای که این شرکت به انحلال و فروش اجباری گذاشته می‌شود، دولت کنترل آن را در اختیار دارد.

مرکز اصلی فعالیت بریتیش استیل در بریتانیاست، اما مراکزی نیز در فرانسه و هلند دارد و همچنین این شرکت در سراسر دنیا دفاتر فروش دارد.

دولت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از گفت‌وگو با مقامات بریتانیایی، فروش اجباری این شرکت شامل شعبه آن در فرانسه نمی‌شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More