شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست ۱۶ سناتور جمهوریخواه برای گسترش تحریم‌های بانکی علیه ایران

 

شانزده سناتور جمهوریخواه آمریکا طی نامه‌‌ای از وزارت خزانه‌‌داری این کشور خواستند، دسترسی ایران به شبکه مالی سوئیفت که وظیفه نظارت بر نقل و انتقالات بین ‌المللی را برعهده دارد، مسدود کند.

در این نامه که روز پنجشنبه یکم شهریور،‌ به پیشنهاد تد کروز، سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس نوشته شده، از وزارت خزانه‌ داری آمریکا خواسته شده است که همه اقدامات فوری و دقیق برای اجرای راهبرد فشار حداکثری از سوی دولت آمریکا برای محدود کردن دسترسی ایران به منابع مالی‌اش را انجام دهد.

این ۱۶ سناتور در متن نامه خود نوشتند که « اقدامات قاطع، سریع و همه‌جانبه برای موفقیت استراتژی و فشار دولت دونالد ترامپ بر ایران  امری حیاتی است.»

در این نامه آمده است که «فشارهای آمریکا بر ایران  به این دلیل که منابع حکومت ایران در مسیر رفتارهای مخرب در منطقه محدود شود، ضروری است.»

دسترسی ایران به سوئیفت با توافق هسته‌ای ایران( برجام ) دوباره برقرار شده بود.

سوئیفت شبکه ارتباطی بین‌المللی بانک‌ها است که اتصال به آن برای تراکنش‌های مالی بین‌الملی بسیار مهم است. سوئیفت عبارت کوتاه شده «جامعه ارتباطات مالی بین بانکی جهانی» است که مرکز آن در بلژیک است. اما اعضای هیات مدیره آن مدیرانی هستند از بانک‌های آمریکایی و دستگاه‌های فدرال آمریکا.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از توافق هسته‌ای (برجام) با ایران خارج شد و دور اول تحریم‌ها علیه ایران از ۱۶ مردادماه آغاز شده است.

در راستای سیاست آمریکا، برای وارد آوردن حداکثر فشار اقتصادی به ایران دور دوم تحریم‌ها که گسترده‌تر از مرحله اول خواهد بود قرار است از روز ۱۳ آبان ۱۳۹۷ اجرایی شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More