شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
سازمان بهداشت جهانی:

درباره ابتلای دوباره افراد به بهبود یافته از کرونا تحقیق می‌کنیم

سازمان بهداشت جهانی روز شنبه اعلام کرد در حال بررسی گزارش‌های مربوط به ابتلای دوباره افراد به کرونا پس از گذراندن دوره درمان است.

مقام‌های کره جنوبی روز جمعه اعلام کردند ۹۱ بیمار که گمان می‌رفت درمان شده‌اند مجددا جواب آزمایش کرونای آنان مثبت شده است.

جونگ اون-کیونگ، مدیر مراکز نظارت و پیشگیری بیماری‌ها در کره جنوبی، احتمال داد ویروس «دوباره فعال» شده باشد تا اینکه بیماران مجدد آلوده شده باشند.

سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز درباره اخبار کره جنوبی، در بیانیه کوتاهی گفت: «ما از گزارش‌های مربوط به افرادی که تست پی‌سی‌آر آنان برای کووید-۱۹ منفی بوده و بعد از چند روز مجدد مثبت شده‌اند باخبریم.»

این بیانیه افزود: «ما با همکاری تنگاتنگ با کارشناسان بالینی در تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن موارد هستیم. آنچه اهمیت دارد حصول اطمینان از این است که وقتی نمونه‌ها برای آزمایش بر روی بیماران مشکوک جمع‌آوری می‌شوند، روندها به شکل مناسب پیگیری شود.»

بر اساس شیوه‌نامه سازمان بهداشت جهانی برای مدیریت بالینی، بیماران را پس از دو مرتبه آزمایش منفی متوالی به فاصله‌ ۲۴ ساعت از یکدیگر، می‌توان ترخیص کرد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، فاصله بین شروع ظهور نشانه‌های بیماری و بهبودی بالینی آنان در بیمارانی که به مرحله‌ حاد نرسیده باشند حدود دو هفته‌ است.

این سازمان اضافه کرد: «خبر داریم که پاسخ پی‌سی‌آر برخی بیماران پس از بهبودی بالینی مثبت می‌شود، اما نیازمند جمع‌آوری نظام‌مند نمونه‌ها از بیماران بهبودی‌یافته هستیم تا بهتر بفهمیم آنها تا چند مدت میزبان ویروس فعال‌اند.»

مقام‌های کره جنوبی از علل این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته‌اند تحقیقات اپیدمیولوژیک در جریان است.

سازمان بهداشت جهانی با اشاره به نوظهور بودن ویروس کوید-۱۹، گفت نیازمند «داده‌های اپیدمیولوژیک» بیشتری است.

بر اساس آخرین اطلاعات رویترز، تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سطح جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این تعداد، دست‌کم ۱۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More