شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دختر ایزدی، عامل خرید و فروشش را در میان «آوارگان» شناسایی کرد

 

ایوانا ولید، دختر ایزدی، که از جمله قربانیان داعش در عراق است، یکی از عناصر این گروه را که مسئول خرید و فروش وی و شماری دیگر از دختران ایزدی بود، در میان «آوراگان» تلعفر شناسایی کرد.

به گزارش سایت عراقی «شفق‌نیوز»، ایوانا، مرد «داعشی» را از طریق یک کانال تلویزیونی کُردزبان شناسایی کرده است. این مرد به همراه شماری از آوارگان اهالی تلعفر، خود را به مناطق تحت کنترل نیروهای عراقی رسانده بود.  

دخترایزدی می‌گوید که این مرد مسئول خرید و فروش دختران از جمله خود او در شهر تلعفر در غرب موصل بوده است. ایوانا، گفته که این مرد داعشی به «ابوعلی» معروف است.  

ایوانا در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته است:«چهره‌ی او را به خوبی به یاد دارم، او مسئول خرید و فروش همه‌ی دختران ایزدی در تلعفر بود، من و بسیاری از نجات‌ یافته‌گان، او را به خوبی می‌شناسیم».  

وی افزود:«من مطمئن هستم که او همان شخص است، وقتی صدای او را می‌شنوم، به یاد می‌آورد که چگونه با خشونت با ما سخن می‌گفت و توهین می‌کرد».

دختر ایزدی گفت:« این مرد بارها مرا خرید و فروش کرد». وی خواستار تحقیق نیروهای امنیتی عراق با این مرد، جهت آگاهی از سرنوشت دیگر دختران ربوده شده‌ی ایزدی شد.  

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل و دولت بغداد، نزدیک به سه هزار دختر، زن و کودک ایزدی، هنوز مفقود هستند و پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از آنها، در محاصره‌ی عناصر داعش در تلعفر قرار دارند .

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More