شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دبیرکل سازمان ملل از اسرائیل و غزه خواست به احترام عید فطر فورا درگیری‌ها را پایان دهند

در پی ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و غزه و بالا رفتن آمار کشته‌شدگان غیرنظامیان در هر دو منطقه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در توییتی از اسرائیل و غزه خواست به احترام عید فطر فورا درگیری‌های خود را متوقف کرده و تنش‌ها را کاهش دهند.

گوترش گفت در این درگیری‌های تعداد بسیار زیادی «غیرنظامی بی‌گناه» کشته شده و ادامه این تنش تنها به تشدید افراط‌گرایی در منطقه منجر می‌شود.

پیش از آن، گوترش در تماسی با ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهوری روسیه، بر لزوم پایان دادن به خشونت‌ میان فلسطینیان و اسرائیل تاکید کردند.

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، نیز در تماسی با تور ونسلند، نماینده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه، درباره «آخرین تحولات سیاسی» گفت‌وگو کردند. سازمان ملل با همکاری قطر و مصر در تلاش است تا بین اسرائیل و غزه آتش‌بس برقرار کند.

شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد روز یکشنبه درباره درگیری‌های اسرائیل و غزه نشستی را برگزار کند. سومین نشست این شورا که قرار بود روز جمعه برگزار شود، با مخالفت آمریکا لغو شده بود. واشینگتن دلیل این تعویق را فرصت دادن به فعالیت‌های دیپلماتیک خواند.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد نیز از شورای امنیت خواست که حملات راکتی مداوم از غزه را محکوم کرده و از حق دفاع اسرائیل حمایت کند. او همچنین افزود حماس که توسط ایران حمایت می‌شود، مسئول این حملات خونین است.

جو بایدن نیز خواستار کاهش خشونت در خاورمیانه همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها در غزه شد و گفت که انتظار دارد گفت‌وگوهای بیشتری با رهبران این منطقه داشته باشد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران خواستار پایان درگیری‌های اسرائیل و غزه شد و تاکید کرد حمله‌های راکتی از غزه باید متوقف شود.

بلینکن ضمن ابراز نگرانی شدید از درگیری‌های خیابانی شهروندان عرب‌تبار و یهودی اسرائیل در شهرهای مختلف این کشور تاکید کرد فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید از آزادی، امنیت، عزت و رفاه برابر برخوردار باشند. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More