شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خبرگزاری ای‌بی‌سی: حمله مأموران گشت ارشاد به دختر ایرانی، حجاب را به بحث ملی تبدیل کرده است

 

خبرگزاری ای‌بی‌سی (  ABC ) در آمریکا امروز در گزارشی پیرامون حمله مأموران گشت ارشاد به یک دختر ایرانی و کتک زدن او در خیابان می‌نویسد« این حادثه یک‌بار دیگر موضوع حجاب زنان را به یک بحث ملی در کشور تبدیل کرده است».

در گزارش ABC به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده است: «درحالی که همه مقامات دولتی ازجمله خود پرزیدنت روحانی نیز به این حادثه که توسط میلیون‌ها نفر روی شبکه‌های اجتماعی دیده شده است واکنش نشان داده‌اند، نشاندهنده این واقعیت است که زنان ایران نه‌تنها اجبار به پوشیدن حجاب، بلکه اعتقادشان به حاکمان شیعه در کشور را زیر سووال برده‌اند».

بر اساس این گزارش،‌ «در پیش از انقلاب نیز پوشیدن چادر و روسری یا حجاب در میان زنان ایرانی یک امر مذهبی و حتی سیاسی بود.»

در این گزارش، افروز دختر ۲۸ ساله ایرانی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: «من همیشه نماز خودم را می‌خواندم و به پروردگار اعتقاد داشتم. من همیشه سر سفره غذا شکرگذاری می‌کردم. اما الان به هیچکدام از این‌ها هیچ اعتقادی ندارم».

به گفته ABC، ویدیوی کتک زدن دختر جوان ایرانی به دست زنان سیاه‌پوش و مأمور گشت ارشاد که از سوی فعالان حقوق زنان به شکل گسترده‌ای پخش شده است.

در این گزارش آمده است،  این حادثه در تهران بوده است ولی هیچ نکته‌ای که محل آن را ثابت کند در آن دیده نمی‌شود. در این ویدیو صدای دختری که مورد حمله قرار گرفته شنیده می شود که فریاد می‌زند که چرا مرا می‌زنید؟ شما سی سال است که مملکت ما را نابود کرده‌اید.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس طیبه سیاوشی روز شنبه گفته بود که زنی که مسئول اصلی کتک زدن دختر ایرانی است از شغلش برکنار شده. وی اضافه کرده است که حجاب اجباری در کشور دیگر کارساز و عملی نیست و به هیچ جایی نمی‌رسد. با این حال تندروهای ایرانی مانند حسین شریعتمداری سردبیر کیهان این ویدیو را یک توطئه معرفی کرده‌ است.

آیت‌الله آملی لاریجانی هم در مقام قاضی‌القضات جمهوری اسلامی حتی خواهان حمایت از ضارب شده و گفته است در مقابله با بدحجابی یک ذره هم نباید عقب‌نشینی کرد.

همراز خانم ۲۷  ساله اتریشی- ایرانی، می‌گوید: «من فکر می‌کنم واقعاً هیچ نیازی به کتک زدن این دختر نبود. اما خوب شد که عمل آنها بر روی دوربین ضبط شد تا مردم ایران و جهان ببینند که با زنان ایران چه رفتاری می‌شود».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More