شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خانواده سیامک و باقر نمازی نسبت به وضعیت سلامتی آنها در زندان ایران هشدار دادند

 

بابک نمازی، فرزند باقر نمازی و برادر سیامک نمازی، شهروندان آمریکایی زندانی در ایران، با اشاره به اینکه پدر و برادرش شش سال است که در زندان در معرض انواع شکنجه هستند، ابراز نگرانی کرده و نسبت به وضعیت سلامتی آنها در زندان ایران هشدار دادند.

بابک نمازی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «شک ندارم که سیامک و پدرم نمی‌توانند دوام بیاورند. سیامک این را بارها گفته است. مگر یک انسان چطور می‌تواند پس از اینکه شش سال مدام در معرض بدرفتاری و شکنجه بوده دوام بیاورد.»

او افزود: «سیامک در زندان کتک خورده، به او تپانچه برقی زده‌اند، دست و پایش را بسته‌اند و به بدنش سیم وصل کرده و تهدید کرده‌اند او را به برق وصل می‌کنند.»

بابک نمازی به واشینگتن سفر کرده تا با نمایندگان کنگره و مقام‌های وزارت خارجه درباره آزادی اعضای خانواده‌اش مشورت کند. او همچنین تقاضا کرده با رییس‌جمهوری آمریکا دیدار کند، اما کاخ سفید با این تقاضا موافقت نکرده است.

بابک نمازی گفت: «از جو بایدن انتظار دارم خود را برای تصمیم‌گیری‌های سخت آماده کند و شجاعانه تصمیم بگیرد.»

باقر نمازی از مقام‌های سابق یونیسف که سال ۹۵ برای پی‌گیری وضعیت فرزندش به ایران رفته بود، بازداشت شد. فرزند او، سیامک نمازی، در مهرماه سال ۱۳۹۴ در جریان سفری به ایران بازداشت شده بود.

سپس این دو به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا به ده سال زندان محکوم شدند؛ اتهامی که از سوی آنان رد شده است.

پیشتر آنتونی بلینکن، به مناسبت چهاردهمین سالگرد ربوده شدن رابرت لوینسون، مامور بازنشسته اف‌بی‌آی، به خانواده نمازی وعده داد ایران را برای پاسخی که شایسته آن‌ها باشد و برای آزادی تمام آمریکایی‌هایی که ناعادلانه در ایران بازداشتند، تحت فشار بگذارد.

ماه گذشته نیز رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی، گذشت دو هزار روز از زندانی شدن سیامک نمازی در ایران را «نقطه عطف وحشتناک» برای او و همه کسانی خواند «که به او اهمیت می دهند.»

مالی نوشت: «ما تا زمانی که او و پدرش، باقر، دوباره به عزیزانشان ملحق نشده اند، آرام نخواهیم نشست.»

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More