شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حیدر العبادی تشکیل ائتلاف جدید «نصر العراق» را رسما اعلام کرد

 

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه، ائتلاف جدیدی با نام «نصر‌العراق» (پیروزی عراق) تشکیل داد و نیروهای سیاسی این کشور را برای پیوستن به این ائتلاف فراخواند.

به گزارش تلویزیون سومریه‌نیوز، العبادی که خود را برای شرکت در انتخابات پارلمانی عراق آماده می‌کند، گفته که ائتلاف جدید «نصر العراق»، «فراتر از فرقه‌گرایی» خواهد بود.

نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای که امروز یکشنبه منتشر کرد، آورده است:«تشکیل ائتلاف النصر را اعلام می‌کنیم و نیروهای سیاسی را برای پیوستن به این ائتلاف ملی فرا فرقه‌ای، فرا می‌خوانیم».  

آقای عبادی افزود:« ائتلاف جدید، به محافظت از پیروزی‌ها و فداکاری‌های شهداء و مبارزه با فساد و سهمیه‌بندی‌ها، در کشور ادامه خواهد داد».

بیانیه نخست وزیر عراق تأکید کرد که «ائتلاف النصر، برای همه عراقی‌ها فعالیت خواهد کرد و یکپارچگی کشور و حاکمیت ملی را تقویت می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ائتلاف «نصر العراق» که حیدر العبادی رهبری آن را به عهده گرفته، از سه ائتلاف «النصر» به رهبری عبادی، «الفتح» به رهبری هادی العامری و «المجلس الاعلی الاسلامی» به رهبری همام حمودی، تشکیل شده است.

حزب دعوه اسلامی، ائتلافی که نوری المالکی و حیدر العبادی از اعضای آن هستند، اعلام کرده که در انتخابات پارلمانی آینده شرکت نخواهد کرد و تنها نظاره‌گر دو نتایج انتخابات خواهد ماند. 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More