شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حکم حبس برای مشاور پیشین نمایندگی ایران در سازمان ملل

 

دادگاه فدرال آمریکا، مشاور سابق نمایندگی ایران در سازمان ملل را به دلیل فرار مالیاتی و نیز نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به سه ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک قاضی در آمریکا، روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه، احمد شیخ‌زاده، مشاور پیشین نمایندگی ایران در سازمان ملل را به سه ماه زندان محکوم کرد.

تحقیقات روی پرونده‌ی این مقام پیشین جمهوری اسلامی ایران، که در آمریکا به دنیا آمده، از چند ماه پیش شروع شده بود. دادستان‌های آمریکا، او را به تقلب مالیاتی و همچنین کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها متهم کرده بودند. اتهاماتی که حالا منجر به صدور حکم سه ماه زندان برای او شده است.

شیخ‌زاده ضمن حضور در دادگاه و قبول اتهام فرار از مالیات، اتهامات درخصوص نقش‌داشتن در دور‌ زدن تحریم‌ها را رد کرد. این درحالی‌ است که دادستان‌ها، مشاور پیشین نمایندگی ایران در سازمان ملل را به همکاری با مسؤولان جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط با یک دانشمند هسته‌ای آمریکایی متهم کرده‌اند.

پاملا چِن (Pamela Chen)، قاضی این دادگاه، گفت که در صدور حکم علیه شیخ‌زاده، اتهام مربوط به پرونده‌ی هسته‌ای را که می‌توانست به ۴۶ ماه زندان بینجامد، در نظر نگرفته است.

احمد شیخ‌زاده ضمن «ناعادلانه» خواندن این حکم، تأکید کرد که جرمی را که در زمینه‌ی فرار مالیاتی مرتکب شده، قبول می‌کند، ولی نقش خود در موضوع هسته‌ای را رد کرد.

شیخ‌زاده از سال ۲۰۰۸ میلادی، با عنوان مشاور نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد کار می‌کرده است و براساس تحقیقات دادستان‌های آمریکا، میزان درآمد خود را کمتر از میزان واقعی گزارش داده بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More