شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله پهپاد اسرائیل به مرکز رسانه‌ای حزب‌الله لبنان

ارتش و گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان اعلام کردند در ساعات اولیه روز یکشنبه سوم شهریور، یک فروند پهپاد اسرائیلی در حومه جنوبی بیروت که تحت اداره حزب‌الله است سقوط کرد و یک پهپاد دیگر قبل از اصابت به زمین منفجر شد. 

یکی مقام وابسته به حزب‌الله به خبرگزاری رویترز گفت پهپاد دوم قبل از سقوط در نزدیکی مرکز رسانه‌ای حزب‌الله واقع در ضاحیه از مناطق شیعه‌نشین حاشیه جنوب بیروت، سبب ایجاد خسارت شد.

ارتش اسرائیل تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است. 

ساعاتی پیش از این ماجرا، ارتش اسرائیل اعلام کرده بود هواپیماهای اسرائیلی به نیروهای ایرانی و وابسته به حزب‌الله مستقر در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه، که در تدارک حملات «مهلک» پهپادی به اسرائیل بودند حمله کردند.

ساکنان منطقه ضاحیه گفتند صدای انفجار به گوششان رسیده و یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت ارتش لبنان پس از وقوع آتش‌سوزی خیابان‌ها را مسدود کرد.

یک سخنگوی حزب‌الله نیز به خبرگزاری رسمی لبنان گفت پهپاد دوم که مسلح به مواد منفجره بود خسارات جدی به مرکز رسانه‌ای حزب‌الله وارد آورد. 

ارتش لبنان اعلام کرد اولین پهپاد بر زمین افتاد و پهپاد دوم ساعت ۲:۳۰ به وقت محلی منفجر شود و صرفا خسارات مالی بر جا گذاشت.

اسرائیل حزب‌الله لبنان را بزرگترین تهدید مرزی برای خود به شمار می‌آورد. اسرائیل و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ با هم وارد جنگ شدند که منجر به کشته شدن تعداد یک هزار ۲۰۰ نفر در لبنان و۱۵۸ نفر در اسرائیل شد. بیشتر کشته‌شدگان اسرائیلی سرباز و بیشتر قربانیان لبنانی غیرنظامی بودند.

لبنان اسرائیل را متهم به نقض حریم هوایی‌اش کرده و از این موضوع به سازمان ملل شکایت کرده است.

اسرائیل نسبت به گسترش نفوذ دشمن اصلی‌اش یعنی ایران در طول جنگ داخلی سوریه هشدار داده است. ایران و حزب‌الله از حامیان نظامی دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هستند.

اسرائیل می‌گوید نیروی هوایی این کشور تاکنون صدها حمله به مقر نیروهای ایرانی و انتقال سلاح به حزب‌الله در سوریه انجام داده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت حملات روز شنبه حمله برنامه‌ریزی‌شده ایران به اسرائیل را خنثی کرد.

رسانه‌های رسمی سوریه اعلام کردند پدافند‌های هوایی این کشور مانع «تجاوز» شده و ارتش سوریه خبر داد که بیشتر موشک‌های اسرائیلی منهدم شده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More