شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله موشکی اسرائیل به سوریه در دومین شب پیاپی

هواپیماهای اسرائیلی، شامگاه شنبه  ۲۸ اردیبهشت‌ماه، موشک‌هایی را به سوی یک پایگاه ارتش سوریه در منطقه قنیطره در جنوب این کشور شلیک کردند.

این دومین حمله اسرائیل به سوریه طی دو روز گذشته است.

قنیطره در مجاورت ارتفاعات جولان قرار داد که بخش اعظم آن در کنترل اسرائیل است.

رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان غیردولتی ناظران حقوق بشر سوریه، اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی سه موشک را از بلندی‌های جولان شلیک کردند که دو موشک به محل استقرار تیپ ۹۰ ارتش سوریه اصابت کرد و یک موشک دیگر منهدم شد.

ناظران حقوق بشر سوریه هنوز جزئیاتی درباره قربانیان احتمالی یا خسارات این حمله ارائه نکرده است.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه نیز در این باره نوشت: «پدافند هوایی ارتش جمهوری سوریه با اجسام ناشناخته که از اراضی اشغالی وارد آسمان منطقه جنوبی شده بودند، مقابله کرد.»

جمعه‌شب نیز این خبرگزاری از به نقل از یک منبع نظامی نوشته بود که پدافندهای هوایی ارتش سوریه «اهداف دشمن» را که از سمت قنیطره پرتاب شده بود، «کشف و تعدادی از آنها را سرنگون کرد».

سازمان ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این حمله از سوی اسرائیل علیه انبارهای اسلحه‌ متعلق به ایران و حزب‌الله لبنان در منطقه کسوه صورت گرفت. این منطقه که در نزدیکی دمشق واقع است، بارها از سوی اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است.

آخرین باری که اسرائیل حملاتی را علیه سوریه انجام داد، ۲۴ فروردین‌ماه بود. در آن تاریخ، اسرائیل یک پایگاه نظامی را در مصیاف در استان هما هدف قرار داد که بر اثر این حملات، سه نفر زخمی شدند. همچنین سازمان ناظران حقوق بشر سوریه از کشته شدن سه نیروی نظامی ایرانی در این حملات خبر دادند.

در ژانویه گذشته نیز، پس از آنکه راکت‌هایی از خاک سوریه به سوی اسرائیل پرتاب شد، ارتش اسرائیل مواضع ایرانی در سوریه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن ۲۱ نفر شد. به گزارش برخی رسانه‌ها، اکثر آنان نیروهای ایرانی بودند.

از ابتدای جنگ داخلی سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون، اسرائیل بارها حملاتی را علیه ارتش سوریه و همچنین مواضع نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان در خاک سوریه انجام داده است.

اسرائیل بارها اعلام کرده اجازه نمی‌دهد ایران حضور نظامی‌اش را در سوریه تثبیت کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More