شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله مجدد اسرائیل به مواضع ایران در جنوب دمشق

ارتش سوریه در نخستین ساعات روز چهارشنبه اعلام کرد اسرائیل منطقه‌ای در حاشیه دمشق را که تصور می‌شود ایران در آن حضور نظامی دارد هدف حمله هوایی قرار داد. این دومین حمله هوایی اسرائیل به سوریه در یک هفته گذشته است.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است در حمله هوایی اسرائیل منطقه‌ای راهبردی هدف قرار گرفته که پیش‌تر نیز هدف حمله بوده و فقط خسارت مادی در پی داشته است.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن هشت شبه‌نظامی وابسته به ایران و حزب‌الله لبنان در حمله هوایی به جبل‌المانع در جنوب دمشق خبر داده و پیش‌بینی کرده است با توجه به وخامت حال برخی زخمی‌ها، آمار تلفات بالاتر برود. بنا بر اعلام این سازمان، در این حمله، انبارهای تسلیحات متعلق به سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان و یک مرکز نظامی گروه شبه‌نظامی «مقاومت سوریه برای آزادی جولان» هدف قرار گرفته‌اند.

به گفته منابع نظامی، در این منطقه موشک‌های زمین به هوا برای دفاع از منطقه هم‌مرز با اسرائیل در بلندی‌های جولان مستقر شده‌اند.

اسرائیل حضور فزاینده ایران در بلندی‌های جولان را به چشم تهدیدی راهبردی می‌بیند و بارها تاکید کرده است که آن را تحمل نخواهد کرد.

اسرائیل چهارشنبه هفته گذشته نیز مواضع ایرانی و سوری را هدف حمله هوایی قرار داد که حاوی این پیام بود که از موضع حمله متقابل در مناطق هم‌مرز با سوریه عقب ننشسته است.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اسرائیل در سال جاری ۳۶ بار مناطقی در سوریه را هدف قرار داده است که در جریان این حمله‌ها، ۲۰۶ نیروی نظامی و شبه‌نظامی کشته شده‌اند و فقط ۴۱ نفر از آن‌ها سوری بوده‌اند.

دولت بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، هرگز به حضور نیروهای نظامی ایرانی در جنگ داخلی سوریه اشاره علنی نکرده است و می‌گوید فقط مشاوران نظامی تهران در سوریه حضور دارند.

به عقیده منابع اطلاعاتی غربی، افزایش حمله‌های اسرائیل به سوریه در چند ماه اخیر بخشی از جنگی پنهان با تایید واشینگتن و در راستای سیاستی است که در دو سال گذشته توان و نفوذ نظامی ایران را بدون تشدید درگیری تضعیف کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More