شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله ترامپ به مکرون و شراب فرانسه

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، در واکنش به تصمیم فرانسه برای وضع مالیات از شرکت‌های فن‌آوری آمریکایی گفت احتمالا بر روی واردات شراب فرانسه، تعرفه تعیین خواهد کرد.

ترامپ روز جمعه چهارم مرداد در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت این دولت ایالات متحده است که می‌تواند بر روی شرکت‌های آمریکایی مالیات وضع کند و نه فرانسوی‌ها.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌‌های روز جمعه‌ خودش گفت که هرچند شراب نمی‌نوشد؛ اما همیشه شراب آمریکایی را بیشتر از شراب فرانسوی دوست داشته است. به گفته ترامپ، شراب آمریکایی عالی است.

ترامپ همچنین روز جمعه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، با اشاره به تصمیم دولت فرانسه نوشت: «اگر کسی بخواهد بر روی [درآمد] این شرکت‌ها مالیات وضع کند باید کشور خودشان یعنی ایالات متحده آمریکا باشد. ما به زودی خبر اقدام اساسی متقابلی را در پاسخ به اشتباه احمقانه ماکرون اعلام می‌کنیم»

بر اساس قانون جدید فرانسه، شرکت‌‌های فن‌آوری که بیش از ۲۵ میلیون یورو در سال در فرانسه درآمد داشته باشند باید سه درصد از درآمد خود را به دولت این کشور پرداخت کنند.

شامگاه جمعه، دفتر رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، با همتای آمریکایی خود بر سر لزوم دستیابی به یک توافق بین‌المللی با ایالات متحده، بر سر این موضوع صحبت کرده است. علاوه بر فرانسه، برخی دیگر از کشورهای اروپایی، از جمله بریتانیا، نیز طرح‌های مشابه‌ای برای وضع مالیات بیشتر بر شرکت‌‌های ارائه دهنده خدمات فن‌‌آوری دارند.

دفتر رییس جمهوری فرانسه، به نقل از مکرون، نوشته است که نشست آتی سران دولت‌های عضو گروه جی-۷، فرصت مهمی برای رایزنی در این باره بر اساس منافع مشترک طرف‌ها است. چهل و پنجمین نشست گروه جی-۷، قرار است که ماه آینده میلادی در فرانسه برگزار شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More