شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله به معترضان هنگ‌‌‌کنگی با وسایل آتش‌بازی دست‌کم ۱۰ زخمی به جا گذاشت

حمله با وسایل آتش‌بازی به سوی معترضان دولتی در هنگ‌کنگ موجب زخمی شدن دست‌کم۱۰ نفر شد.

این حادثه‌ نیمه‌شب سه‌شنبه، ۸ مرداد روی داد و در تصاویر مرتبط که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، عده‌ای سوار بر خودرو به روی معترضانی که در بیرون ساختمان پلیس تجمع کرده بودند، مواد آتش‌زا پرتاب کردند.

پلیس قویا عاملان این آتش‌بازی را محکوم کرده و گفته تحقیقات برای شناسایی آنها در جریان است.

این دومین بار طی ماه جاری میلادی است که معترضان دولتی هدف حمله قرار می‌گیرند.

تجمع‌کنندگان در این مکان خواستار آزادی معترضانی بودند که پیشتر بازداشت شده و به «شورش» متهم هستند.

دادگاه هنگ‌کنگ بیش از ۴۰ تن از معترضانی را که در ماه‌های اخیر در اعتراضات شرکت داشتند به «شورش» متهم کرده است. و بنابر قوانین هنگ‌کنگ، اتهام «شورش» تا ده سال زندان به همراه دارد.

در همین حال، به گزارش برخی منابع، تعدادی از متهمان با قید وثیقه بطور موقت آزاد شده‌اند.

حمله اخیر، ساعاتی پس از آن روی داد که صدها معترض مسیر تردد قطار شهری را در ساعات پرتردد صبح روز سه‌شنبه ۸ مرداد مسدود و خدمات حمل‌ و نقل عمومی را مختل کردند.

 دو روز پیش از آن، پلیس ضد شورش یکشنبه گذشته با گاز اشک‌آور، به رویارویی با هزاران معترضی رفت که در اطراف دفاترمقام‌های چینی تجمع کرده بودند.

راهپیمایی و تجمع معترضان در این روز، بدون مجوز دولت هنگ‌کنگ در خیابان‌های مرکزی در جریان بود که با مداخله پلیس رنگ دیگری به خود گرفت.

با گذشت حدود دو ماه از آغاز اعتراضات در هنگ‌کنگ، ناآرامی‌ها در این سرزمین همچنان ادامه دارد.

اعتراضات خیابانی در هنگ‌کنگ در مخالف با لایحه‌ای است که به موجب آن، رهبر هنگ‌کنگ مجاز می‌شود متهمان را به کشورهایی نظیر چین مسترد کند که هنگ‌کنگ با آنها هیچ نوع توافق رسمی استرداد برای محاکمه ندارد.

با‌ اینکه رئیس اجرایی هنگ‌کنگ ماه گذشته گفته بود لایحه استرداد متهمان به چین «مرده» است،‌ اما مخالفان خیابان‌های هنگ‌کنگ را رها نمی‌کنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More