شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله اسرائیل به «‌انبار سلاح‌های ایران و حزب‌الله» در سوریه

حکومت سوریه خبر داد که پدافند ضد هوایی این کشور، موشک‌هایی را که از سوی اسرائیل شلیک شده بود، شناسایی و خنثی کرده است.

هنوز دولت اسرائیل به این خبر واکنشی نشان نداده است.

خبرگزاری سانا، خبرگزاری رسمی جمهوری عربی سوریه، شامگاه جمعه ۲۷ اردیبهشت، به نقل از یک منبع نظامی نوشت که پدافندهای هوایی ارتش سوریه «اهداف دشمن» را که از سمت القنیطره (واقع در جنوب غرب سوریه و در نزدیکی بلندی‌های جلولان) پرتاب شده بود، «کشف کرده و تعدادی از آنها را سرنگون کرد.»

این خبرگزاری، پیشتر از شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف فرودگاه دمشق و پرتاب چند «شیء نورانی» از سوی «اراضی اشغالی» (اسرائیل) خبر داده بود.

رامی عبدالرحمان، رییس سازمان ناظران حقوق بشر سوری که مقر آن در لندن است، در این زمینه اعلام کرد که «سه انفجار در جنوب غربی پایتخت سوریه گزارش شده است».

او به خبرگزاری فرانسه گفت که این انفجارها، حملات اسرائیل بوده که منطقه کسوه را هدف گرفته بود. در این منطقه انبارهای اسلحه‌ متعلق به ایران و حزب‌الله لبنان واقع است.

رییس ناظران حقوق بشر سوریه اضافه کرده که اسرائیل بارها این منطقه را هدف قرار داده است.

همچنین ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، در این باره نوشت که «برخی منابع غیررسمی، اهداف مهاجم را موشک‌هایی اعلام کرده‌اند» و «منابع دیگر این اهداف را پهپاد» دانسته‌اند که از بلندی‌های جولان به سوی سوریه به پرواز درآمدند.

آخرین باری که اسرائیل حملاتی را علیه سوریه انجام داد، سیزده آوریل بود. در آن تاریخ، اسرائیل یک پایگاه نظامی در مصیاف در استان هما را هدف قرار داد که بر اثر این حملات، سه نفر زخمی شدند.

همچنین سازمان ناظران حقوق بشر سوری از کشته شدن سه نیروی نظامی ایرانی در این حملات خبر دادند.

در ژانویه گذشته نیز، پس از آنکه راکت‌هایی از خاک سوریه به سوی اسرائیل پرتاب شد، ارتش اسرائیل مواضع ایرانی در سوریه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن ۲۱ نفر شد که به گفته برخی رسانه‌ها، اکثر آنان نیروهای ایرانی بودند.

از ابتدای جنگ داخلی سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون، اسرائیل بارها حملاتی را علیه ارتش سوریه و همچنین مواضع نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان در خاک سوریه انجام داده است.

اسرائیل بارها اعلام کرده که به حملات خود علیه مواضع ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه ادامه می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که ایران در سوریه از نظر نظامی مستقر شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More