شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمایت ترامپ از ایلان ماسک

کشمکش میان شرکت تسلا و مقام‌های محلی و ایالتی در کالیفرنیا به دولت فدرال رسید و موضع‌گیری رییس‌جمهوری آمریکا را در رسانه اجتماعی توییتر در پی داشت.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت از کالیفرنیا خواست که به شرکت تسلا اجازه بازگشایی کارخانه‌اش در فریمانت را بدهد.

رییس‌جمهوری آمریکا که مشتاق بازگشایی اقتصاد این کشور و بازگشت آمریکایی‌ها به سر کار است، حالا در مخالفت با مقام‌های محلی، به ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا پیوسته است.

ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «کالیفرنیا باید هم‌اکنون به ایلان ماسک و تسلا اجازه بازگشایی کارخانه را بدهد. این کار می‌تواند سریع و به‌صورت ایمن انجام شود.»

با وجود این‌ که گوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا اجازه بازگشایی محدود را به کسب‌کارها داده است، مقام‌های محلی شهرستان الامدا که کارخانه تسلا در آن قرار دارد، از بازگشایی کارخانه تسلا در این شهرستان ممانعت کرده‌اند.

منطقه الامدا تا پایان ماه مه در قرنطینه است و تنها کسب‌‌وکارهای ضروری اجازه فعالیت دارند و الامدا، شرکت تسلا را در زمره این کسب‌وکارهای ضروری نمی‌داند.

تسلا روز شنبه ۲۰ اردیبهشت در بلاگ خود نوشت که موضع الامدا گزینه دیگری برای این خودروساز باقی نگذاشته جز این‌که برای تضمین بازگشت تسلا و کارمندانش به سر کار دست به اقدام قانونی بزند.

تسلا از مقام‌های الامدا شکایت کرد و مدیر اجرایی‌اش ایلان ماسک نیز تهدید کرد که مقر و برنامه‌های این شرکت را از ایالت کالیفرنیا به تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد.

در ادامه کشمکش میان شرکت تسلا و مقام‌های محلی الامدا در کالیفرنیا، ماسک مدیر اجرایی این شرکت علی‌رغم مقررات موجود گفت که از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت تولید را از سر می‌گیرد.

ماسک گفت خود نیز در کارخانه همراه دیگران خواهد بود تا اگر قرار به بازداشت باشد، او را بازداشت کنند.

بر اساس گزارش‌ها روز سه‌شنبه پارکینگ مختص کارکنان تسلا در کارخانه فریمانت پر از خودرو بوده و کامیون‌های انتقال بار نیز در داخل محوطه مشاهده شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More