شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حضور پررنگ زنان در کابینه جدید لبنان

 

برای اولین بار در تاریخ لبنان، چهار زن در پست‌های وزارتی در کابینه جدید این کشور به ریاست سعد حریری منصوب شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های لبنان، ريا الحفار الحسن به عنوان وزیر کشور و شهرسازی، ندا بوستانی به عنوان وزیر انرژی و آب، می شدیاق به عنوان وزیر مشاور در امور توسعه، و فيوليت خيرالله الصفدی در سمت وزیر مشاور در امور بهبود اقتصادی و اجتماعی جوانان و زنان، منصوب شده‌اند.

از میان آنها، الحسن قبلا در سمت وزرات دارایی لبنان ایفای نقش کرده بود. شدیاق، که پیش از این به روزنامه‌نگاری مشغول بود، در سال ۲۰۰۵ مورد سوء‌قصد قرار گرفت و در نهایت یک پای خود را از دست داد. 

ترکیب کابینه جدید لبنان پس از حدود ده ماه اختلاف بین احزاب بانفوذ سیاسی در این کشور هفته گذشته نهایی شد.

شدیاق در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی کویت ضمن تاکید بر تخصص و تعهد این چهار زن در زمینه‌های مربوط به سمت انتصابی آنها تاکید کرد حضور چهار زن در ترکیب سی‌نفره جدید دولت لبنان در بهبود عملکرد کابینه موثر خواهد بود.

او گفت امیدوار است وزرای کابینه جدید رقابت‌ها را کنار بگذارند و به خاطر منافع ملی کشور با هم همکاری کنند.

همچنین، خیرالله انتصاب این چهار زن را نشانه اعتماد عمیق به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زنان در به دست گرفتن چنین پست‌های کلیدی دانست.

خیرالله که در پست تازه تعریف شده وزیر مشاور در بهبود اقتصادی و اجتماعی جوانان و زنان شروع به کار خواهد کرد، گفت ایجاد این پست جدید امید به بهبود اقتصادی این دو قشر از جامعه را تقویت خواهد کرد.

او وعده داد در راستای توسعه مهارت‌های زنان و جوانان لبنانی تلاش کند. خیرالله گفت طرحی را با هدف کاهش بیکاری زنان و جوانان در کشورش آماده کرده‌ است.

در انتخابات مجلس لبنان که در ماه مه سال گذشته میلادی برگزار شد، ۸۶ نامزد زن که همگی مدارج تحصیلی بالایی داشتند به رقابت با دیگر نامزدها پرداختند و در نهایت صاحب شش کرسی شدند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More