شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حسن نصرالله: جنگ با ایران، محدود به ایران نخواهد بود

 

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت آمریکا می‌داند که در صورت جنگ با ایران، این جنگ محدود به مرزهای ایران نخواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه ۱۰ خرداد در مراسم موسوم به «روز قدس» در بیروت گفت که در صورت وقوع جنگ، کل منطقه خواهد سوخت و عربستان و اسرائيل هستند که هزینه آن را می‌دهند.

نصرالله در بخش دیگری از صحبت‌های روز جمعه خود، جنگ میان آمریکا و ایران را نامحتمل دانست و گفت ایران آغازگر جنگ نخواهد بود؛ اما گفت اگر جنگی رخ دهد؛ تمای نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه و منافعشان نابود می‌شود.او اضافه کرد حزب‌الله به اندازه کافی موشک دارد که چهره‌ منطقه را عوض کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین درباره پیشنهاد دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، برای مذاکره با ایران گفت: «ترامپ باید مدت‌ها منتظر باشد تا کسی از ایران با او تماس بگیرد.»

نصرالله همچنین درباره موقعیت ایران و عربستان  در منطقه گفت: «این ایران است که قدرت اول و بزرگ منطقه است. هستند کسانی که می‌گویند قدرت اول عربستان است. با این حال، خود ترامپ گفته است که اگر هواپیماهای سعودی بدون پشتیبانی ما بلند شوند؛ نمی‌توانند دوباره بر زمین بنشینند. عربستان برای بقای خود به آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی وابسته است.»

رهبر حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاثیر جنگ احتمالی ایران و آمریکا بر بازارهای نفت گفت:«ترامپ، به خوبی می‌داند که در صورت بروز جنگ، هر بشکه نفت به ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار خواهد رسید و چنین چیزی به معنای شکست او در انتخابات سال ۲۰۲۰ خواهد بود.»

پیش از آغاز سخنان نصرالله، گروهی از نیروهای حزب‌الله در این مراسم رژه نظامی برگزار کردند؛ این مراسم در منطقه شیعه‌نشین ضاحیه در جنوب بیروت برگزار شد.

گروه حزب‌الله لبنان، هر چند در مجلس و دولت این کشور نماینده دارد؛ اما در خارج از لبنان، از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و نیز اتحادیه عرب به عنوان سازمانی «تروریستی» قلمداد می‌شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More