شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حسن نصرالله: استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام را نمی‌پذیریم

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در دومین سخنرانی خود پس از آغاز اعتراض‌های مردمی در این کشور، درخواست معترضان برای سرنگونی دولت را رد کرد.

او روز جمعه سوم آبان‌ماه در سخنرانی‌اش گفت: «ما ساقط شدن ریاست جمهوری، یا استعفای دولت را نمی‌پذیریم. همچنین در این شرایط برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را هم قبول نمی‌کنیم.»

نصرالله در ادامه بدون اینکه نام کسی را ببرد برخی احزاب و شخصیت‌های سیاسی را به «رهبری پنهانی» اعتراض‌ها در لبنان متهم کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به ادامه اعتراض‌های ضددولتی گفت هر سیاستمدار و رهبر مذهبی که اعمال نادرست بقیه را پنهان کند، باید به مردم پاسخگو باشد.

نصرالله هشدار داد كه اعتراض‌ها ممكن است لبنان را به سمت آشوب، فروپاشی و جنگ داخلی سوق دهد. 

او گفت اعتراض‌ها منجر به ایجاد اصلاحات اقتصادی «بی‌سابقه‌ای» شده است و ادامه داد لبنان باید راهی را برای جلوگیری از به وجود آمدن خلا قدرت پیدا کند. 

نصرالله پیش از این نیز روز شنبه ۲۷ مهرماه طی یک سخنرانی تلویزیونی با اظهار حمایت از دولت گفته بود که خواستار دستور کار و «روحیه تازه» در دولت است. 

او در بخش دیگری از سخنرانی روز جمعه خود درباره مشارکت فرقه‌های مختلف مردم در اعتراض‌های اخیر گفت این اعتراض‌ها اعتماد مردم لبنان به خودشان را احیا کرد.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده‌اند گروه‌هایی از حامیان حزب‌الله روز جمعه با حضور در خیابان‌های بیروت،‌ پایتخت لبنان،‌ با معترضان ضددولتی درگیر شده‌اند.

نصرالله درباره واکنش دولت به اعتراض‌های مردم گفت معترضان موفق شدند دولت لبنان را مجبور کنند بودجه را بدون وضع مالیات‌های تازه تصویب کند. 

او در ادامه از مردم خواست تا به اعتراض‌های خود ادامه دهند، اما جاده‌ها را باز کنند. 

اعتراض‌های سراسری در لبنان همزمان با بدتر شدن اوضاع اقتصادی از هفته گذشته این کشور را فرا گرفته است. 

معترضان طی روزهای گذشته حاکم خواستار استعفای رییس‌جمهور، نخست‌وزیر و رییس مجلس به دلیل مشکلات اقتصادی و فساد دولتی شده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More