شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حزب‌الله لبنان: هفته‌های آینده خطرناک‌ترین دوره در ۳۰ سال گذشته است

 

یک مقام بلندپایه گروه «حزب‌الله» لبنان اعلام کرد هفته‌های باقی‌مانده از دولت دونالد ترامپ در آمریکا برای این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران «خطرناک‌ترین دوره طی ۳۰ سال گذشته است.»

این مقام حزب‌الله که نامش فاش نشده به روزنامه گاردین چاپ لندن گفت که رهبران آمریکا و اسرائیل قصد دارند «کاری را که آغاز کرده‌اند تمام کنند.»

با این حال او تاکید کرد که حسن نصرالله، رهبر این گروه، «در امنیت است.»

به نوشته گاردین، رهبران حزب‌الله لبنان نگرانند که ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و اسرائیل از هفته‌های پیش رو استفاده کنند و قبل از آغاز به کار رسمی جو بایدن، رییس جمهوری منتخب آمریکا و اتخاذ سیاستی ملایم در منطقه از سوی او، دست به «اقدامی سرنوشت‌ساز» علیه ایران و حزب‌الله بزنند.

گاردین به نقل از سه منبع در حزب‌الله لبنان نوشته است که این گروه قصد ندارد در این دوره با اسرائیل وارد یک مواجهه شود یا این طور به نظر بیاید که علنا از ایران دفاع می‌کند.

هر سه منبع مطلع گفته‌اند دولت جدید آمریکا تلاش خواهد کرد مذاکراتی را درباره برجام آغاز کند و این توافق به شکل دیگری احیا شود.

یکی از این منابع به گاردین گفت: «این به این معنی است که تحریم‌ها کاهش می‌یابد و نهایتا فشار از روی ما برداشته خواهد شد.»

به گفته او، «آنان [آمریکا و اسرائیل] تلاش می‌کنند به ایران ضربه بزنند تا به ما آسیب برسانند، اما این نتیجه نخواهد داد زیرا همه این برنامه را از تابستان گذشته پیش‌بینی کرده بودند و ما همه ابزارها را برای دوام آوردن زیر فشار آنان داریم.»

گاردین در ادامه گزارش خود در این باره نوشت که رهبران اسرائیل بر این باورند که مقام‌های عربستان سعودی نیز دشمن حزب‌الله لبنان و ایران هستند و نمی‌خواهند تا زمانی که حزب‌الله لبنان بر سیاست لبنان تسلط دارد، اوضاع اقتصادی در این کشور بهبود یابد.

یکی از سه منبع مطلع درباره اینکه آیا در هفته‌های آینده در بیروت اتفاق بزرگی خواهد افتاد یا نه، با تایید این احتمال و همچنین تایید وجود هشدارهای امنیتی در حومه بیروت و جنوب لبنان، گفت: «همه اینها برای حفاظت از رهبران ماست. ما شواهد خاصی نداریم، اما چیزی در فضای کلی وجود دارد.» 

گاردین تاکید کرد که در مقرهای شبه‌نظامیان حزب‌الله، افراد به ساعت و همچنین به آسمان نگاه می‌کنند. آنان از یک سو منتظر گذشت زمان هستند و از سوی دیگر نگران عبور جنگنده‌های اسرائیلی در بالای سرشان.

در سه سال گذشته حملات اسرائیل علیه مواضع جمهوری اسلامی در خاک سوریه تداوم داشته برخی از اعضای حزب‌الله نیز هدف قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش گاردین، نیروهای حزب‌الله با استفاده از دوربین‌ها نظارت بر عبور و مرور خودروها را در اطراف مقرهای خود افزایش داده‌اند.

یکی از منابع گاردین گفته است: «اکنون زمان خطرناکی است. ترامپ دیوانه است، اما به خواسته‌اش نخواهد رسید. او صبر ندارد و زمان هم ندارد. اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند که ما را هدف قرار می‌دهند، اما ما هستیم که آنها را هدف می‌گیریم.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More